שכתוב על צומות וכדומה, הפשט תמיד שצום זה יום שלם עד השקיעה,ממתי היו שאמרו שגם צום י תענית דיבור יום שווה אותו ערך וכדומה, שמעתי שמביאים בשם הקונטרס היחיאלי, שתענית דיבור יום אחד שווה לכ65000 תעניות,האם זה חידוש שלו או של האחרונים?כמו כן מביאים בשם הגר"א שיש ענין לא לדבר וזה יותר מצומות וסיגופים, באופן כללי יש 2 שאלות
1מתי התחילו לדבר בענין צום תענית דיבור, האם יש בש"ס או בראשונים או מהארי"זל,או רק מהאחרונים?
2ומה ערך תענית יום דיבור אל מול תענית יום צום,כי לפי פשט צום של יום מאכילה ושתיה גדול יותר ,אבל משמע שדווקא צום תענית דיבור גדול יותר
3 שכתוב בספרים על מספר צומות לכל חטא האם יועיל במקום צומות תענית דיבור?כי לכאורה לפי האריז"ל זה דוקא צום מאכילה ושתיה, ואפילו הרבה תעניות דיבור לא יועילו, אבל לפי הקונטרס היחיאלי אולי כן יועילו וכדומה
האם יש הארות והערות בדבר?