מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי גימפעל » ה' יולי 30, 2015 4:40 pm

בברכה המשולשת כתב:השאלה אם שם זה מוגדר כקולא- שהרי לשיטה זו (שאינה חידוש של רבותינו המקובלים בלבד, אלא היא שנויה במח' ראשונים ע"פ נגלה) מדובר באיסור להניח תפילין כמו בשבת יויו"ט

השאלה היא אם חוה"מ נקרא אות, כמו שבת ויו"ט שנקראים אות.
אגב הזהר הוא קדום לראשונים.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' יולי 30, 2015 4:46 pm

גימפעל כתב:
בברכה המשולשת כתב:השאלה אם שם זה מוגדר כקולא- שהרי לשיטה זו (שאינה חידוש של רבותינו המקובלים בלבד, אלא היא שנויה במח' ראשונים ע"פ נגלה) מדובר באיסור להניח תפילין כמו בשבת יויו"ט

השאלה היא אם חוה"מ נקרא אות, כמו שבת ויו"ט שנקראים אות.
אגב הזהר הוא קדום לראשונים.


פשיטא שהזוה"ק נכתב לפני רבותינו הראשונים, אך הוא נתגלה רק אחרי שכבר נחלקו בזה, וכפי שכתב מרן הב"י בנושא זה

שלח
הודעות: 1536
הצטרף: ד' אפריל 03, 2013 11:16 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי שלח » ו' יולי 31, 2015 11:18 am

מדברי הרב חיים ויטאל זצ"ל, רואים , שדוקא לפי הנסתר אין להחמיר ללא צורך, ואסור לאסור את המותר
http://www.otzar.org/aspcrops/186735_59_17137531243-3172015.asp
קבצים מצורפים
הקדמת הרב חיים ויטאל לשער ההקדמות.pdf
(826.5 KiB) הורד 244 פעמים

משך חכמה
הודעות: 322
הצטרף: ש' יוני 28, 2014 11:23 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי משך חכמה » א' אוגוסט 02, 2015 12:46 pm

הליכה אחרי אשה לדעת האר"י רק תוך ד' אמות

שף ויתיב
הודעות: 179
הצטרף: ג' יוני 23, 2015 1:14 am
מיקום: נסע מקדש וישב שם

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי שף ויתיב » א' אוגוסט 02, 2015 1:04 pm

השאלה היא מה נחשב לקולא ומה נחשב לחומרא, יש דברים שע"פ נגלה צריכים להחמיר לעשותם באופן אחד וע"פ קבלה יש להחמיר לעשות בדיוק הפוך.

ולדוגמא הנחת תפילין של יד בישיבה או בעמידה, וכהנה רבות.

חובב_ספרים
הודעות: 1067
הצטרף: ד' אוקטובר 31, 2012 12:08 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי חובב_ספרים » א' אוגוסט 02, 2015 2:00 pm

שף ויתיב כתב:ולדוגמא הנחת תפילין של יד בישיבה או בעמידה, וכהנה רבות.

יש בזה מחלקת בין האשכנזים וספרדים. דעת הספרדים שע"פ קבלה צריך להניח השל יד בישיבה דוקא, ודעת האשכנזים שע"פ קבלה אפשר להניחו או בישיבה או בעמידה, לאפוקי השל ראש שצריך בעמידה דוקא.

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי גימפעל » ה' ספטמבר 24, 2015 10:54 am

בקונטרס המצורף בעמ' 23, מבאר הכותב השנון את מנהג חב"ד לגבי שינה בסוכה.
קבצים מצורפים
קונטרס לסוכות.pdf
(1.34 MiB) הורד 354 פעמים

אמציה בארי
הודעות: 149
הצטרף: ד' אפריל 01, 2015 3:40 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי אמציה בארי » ה' ספטמבר 24, 2015 1:20 pm

גימפעל כתב:בקונטרס המצורף בעמ' 23, מבאר הכותב השנון את מנהג חב"ד לגבי שינה בסוכה.

ביאור במנהג חב"ד (ועוד) בזה (נוסף על קונטרס זה שחובר ע"י הרב יחזקאל סופר) ראה מ"ש באריכות מופלגת הגה"ח ר"ח רפופורט בשני חלקי מאמריו שהתפרסמו בקובץ היכל הבעש"ט גילי' ד (עמ' עא) וגילי' ה (עמ' סב). ובין היתר במאמר השני דן מחבר "האם תורת הנסתר יכולה להשפיע על תורה הנגלה?". עיי"ש באריכות ותמצא נחת.
נערך לאחרונה על ידי אמציה בארי ב ה' ספטמבר 24, 2015 1:41 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי גימפעל » ה' ספטמבר 24, 2015 1:29 pm

אמציה בארי כתב:ביאור במנהג חב"ד (ועוד) בזה ראה מ"ש באריכות מופלגת הגה"ח ר"ח רפופורט בשני חלקי מאמריו שהתפרסמו בקובץ היכל הבעש"ט גילי' ד (עמ' עא) וגילי' ה (עמ' סב).
ובין היתר במאמר השני דן מחבר "האם תורת הנסתר יכולה להשפיע על תורה הנגלה?". עיי"ש באריכות ותמצא נחת.

כאן הועלה: http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=7217&start=2320#p149316

סעדיה
הודעות: 1605
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי סעדיה » ב' מרץ 28, 2016 12:34 pm

יורד ומתעה כתב:מישהו הראה לי סרטון של האדמו"ר מחב"ד שנשאל לגבי העניין ואמר כי אלמלא שהיה רואה זאת האדמו"ר האמצעי אצל האדמו"ר הזקן לא היה עושה כן והאדמו"ר הזקן אין ספק שהיה תלמיד חכם וכו'

להעיר שמדברי אדמוה"ז בפסקי הסידור בדיני הלולב מבואר שישנים בסוכה (אם כי אולי בפועל ממש לא ישנו מחמת הקור).

איתן
הודעות: 990
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי איתן » ה' ספטמבר 15, 2016 5:50 pm

אינני רוצה להיכנס לסוגייה של חב"ד וסוכה.

רק רציתי להעיר מנסיוני האישי.
ברוסיה (ערים מוסקבה וסנקט-פטרבורג. ולענ"ד הם אמורים להיות יותר קרים מאזור ווילנא או רוסיה לבנה) הטמפרטורה בזמן סוכות בדר"כ מעל האפס. אף שאני זוכר סוכות עם שלג, וזוכר שפעם התעוררתי בסוכה וראיתי קרום דקיק של קרח על השלוליות מבחוץ.
אך בדר"כ בהחלט אפשר לישון בבגדים על מזרון טוב (רחב, ולא של מיטה מתקפלת, כדי שאויר קר לא יכנס מבין הסמיכה למזרון) וסמיכה עבה.
בישיבה ת"ח במוסקבה היו כאלו שישנו והיו כאלו שלא. על כל פנים אלו שלא ישנו בסוכה עשו זאת מדין מצטער ולא מדין פיקוח נפש. אמנם היו בחורים שהצטננו, אך נ"ל שהיו צריכים להישמר יותר או שהיו חלושים.
אני דווקא כן נהניתי לישון בסוכה עם אויר זך של סכך מענפי אורנים. אך זה לא דבר ששווה לכל נפש.
ועוד בעיה שקיימת: באזור ההוא ישנם הרבה גשמים בתקופת סוכות, והרבה פעמים אי אפשר לישון בגלל החשש מגשמים. כמו כן איני יודע עד כמה זה בטיחותי לישון בסוכה בממקום שגויים מצויים. ראיתי גם סוכות ממוקמות ברחובות של הרובע המוסלמי בעיר העתיקה של ירושלים... אך גם זה לא שווה לכל נפש.

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי חוקר ודורש » ה' ספטמבר 15, 2016 10:49 pm

שמעתי שחסדי בעלז אינם ישנים בסוכה האם הדבר נכון הוא?

איתן
הודעות: 990
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי איתן » ה' ספטמבר 15, 2016 11:20 pm

חוקרנוביץ כתב:שמעתי שחסדי בעלז אינם ישנים בסוכה האם הדבר נכון הוא?

בערך ב"חב"דופדיה" המוקדש לאי-שינת בסוכה כתוב:
וכן הוא גם מנהג בעלזא.[31]
[הערה 31] ראה נטעי גבריאל הלכות ראש השנה פרק טז הערה טז בשם הרה"ק מבולגרייא. (אמנם בשל דעתם של כמה מזקני חסידי בעלז כי הסיבה העיקרית היתה בשל הקור, נהוג כיום בחסידות בעלז לישון בסוכה. אך יש הסוברים כי היו טעמים נוספים. יש מעידים כי כשהרה"ק מבעלזא שכן בירושלים הזהיר את הבחורים שלא ישנו בסוכה.

אז כנראה שפעם לא ישנו בגלל הקור, וכרגע כשהם בא"י, הם מקיימים את מצוות ישיבת הסוכה כהלכתה, וישנים בתוכה כמו כל עם ישראל. לכן מה שהם עשו פעם כלל לא קשור לנידון.

פרי יהושע
הודעות: 3159
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי פרי יהושע » ה' ספטמבר 15, 2016 11:26 pm

גימפעל כתב:כמו"כ שחסידים מקילים בכמה דברים ע"פ פנימיות התורה וביניהם הליכה למקווה בתשעת הימים, אי השינה בסוכה ואי אכילת סעודה שלישית בקבוצה מסוימת.

"קבלה", ופנמיות התורה אינן דבר אחד, ובפרט לא חסידות, ולמרות זאת באופן כלל ברור שאין כאן רק חומרא וקולא אלא הדגשים מסויימים, ויכול להיות ע"י קולא במקומות אחרים, הכיוון הוא ברור שעניני הקדושה וכדו' קודמים לעניני נגלה, וכמו אמירת תהלים בבית קברות, או אמירת ברכת התורה בבוקר גם למי שלא יישן, שזה כבר מהאר"י, וצריך בדיקה גם בזוהר, כנראה שיש, הלא אפי' המנהג לקרוא עם הבעל קורא מקורו משם כבב"י, והוא קולא גדולה.

שנדע אשר לא נדע
הודעות: 73
הצטרף: ב' יולי 25, 2016 8:11 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי שנדע אשר לא נדע » ו' ספטמבר 16, 2016 2:06 am

לא יודע אם זה נחשב קולא אך כמדומני שע"פ קבלה אין נוטלים למעלה מרביעית למים אחרונים
ועוד "קולא" במרכאות, כמדו' ע"פ קבלה אין לומדים תנ"ך בלילה.

דוד העיתונאי
הודעות: 164
הצטרף: ה' אוקטובר 06, 2016 1:29 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי דוד העיתונאי » ד' נובמבר 23, 2016 1:57 pm

לא צריך שום מקור קדום כדי לדעת, את כל מה שיודע כל תושב צפון רוסיה, גדול כקטון, שלא יעז שם אף אדם, בין יהודי ובין גוי, לישון בחודשי החורף (דהיינו בתקופת קור מקפיא של מינוס עשרות מעלות מתחת לאפס) - בתוך מבנה עראי ובלתי מקורה, כי אילו יעז לעשות כן - לא יתעורר חי רח"ל. אם כבר צריך מקור, אז זה המקור ההפוך: שמישהו הגר בערבות סיביר הקפואה - כן יעז לישון בתוך מבנה בלתי מקורה בחודשי החורף - ויישאר בחיים.

לידיעתך, העיר זוועהיל היא גם ברוסיה ויש לי עדות שישנו בה בסוכה, לפחות חלק מהיהודים. אבי שמע סיפור מהרבנית של רג"מ מזוהיל, שירד גשם חזק בסוכה בעודם ברוסיה, ור' שלומקה אמר לכל הילדים להיכנס ולישון בבית ורק הוא נשאר לישון בסוכה. בבוקר היא ביקשה לתלות את כלי המיטה של חמיה, כי חשבה שהם ספוגים במים וגילתה שהם יבשים לגמרי...

אחד מיסודות המקובלים בחקר היסטוריה הוא שמאורע האמור להיות לפני זמן רב ואין לו שום איזכור במקורות הסמוכים לו מסתמא בדוי הוא.

לא מה שנקרא הוכחה אצל היסטוריונים קביל הלכתית, וכן להיפך.
כשאני רוצה לדעת איך נהגו בלובאוויטש לפני 150 שנה, ומאיזה טעם נהגו. האם זה מחמת צינה, או שהיה טעם אחר. המקום שאני יכול לברר הכי טוב זה אצל חסידי חב"ד, ומכולם הרבי או הרבי הקודם, הם הכי מוסמכים. כיון שלהם חשובה המסורת הזאת, וזוהי מסורת התורה, שמדייקים בה היטב היטב, ומסורת שעברה מאב לבן איך לקיים את הלכות סוכה.

וכל האריכות, ומה שהיה צריך להוכיח כן ממנהג חמיו, זה רק למי שלא יודע שזה מנהג מיוחד של חב"ד, וירצה לתלות זאת בהיתרים המובאים בפוסקים של צינה, בשבילו צריך להביא את ההוכחות. אבל לרבי עצמו הדבר הוא פשוט.

שומר מצווה
הודעות: 99
הצטרף: ג' יולי 26, 2016 11:13 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי שומר מצווה » ד' נובמבר 23, 2016 7:47 pm

ע"פ הזוהר אין לומדים ואין מתפללים כלל בלילה, לא ק"ש של ערבית ולא תפילת ערבית ולא תורה שבכתב ולא תורה שבע"פ (נדמה לי שהמקובלים לא פסקו כך, מלבד לעניין תורה שבכתב.) ואולי אין זה קולא אלא חומרא...

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 23, 2016 8:13 pm

האם תוכל לציין איפה הזהר אומר שאין קוראים ק"ש של ערבית ?

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' נובמבר 23, 2016 8:14 pm

שומר מצווה כתב:ע"פ הזוהר אין לומדים ואין מתפללים כלל בלילה, לא ק"ש של ערבית ולא תפילת ערבית ולא תורה שבכתב ולא תורה שבע"פ (נדמה לי שהמקובלים לא פסקו כך, מלבד לעניין תורה שבכתב.) ואולי אין זה קולא אלא חומרא...


רק בחצי הראשון של הלילה, כמובן, ואז קמים לחצות ואחרי התיקון לומדים עד ההכנות לתפילה בהנץ.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 23, 2016 8:21 pm

לא קוראים ק"ש בחצי הראשון של הלילה?

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' נובמבר 23, 2016 8:44 pm

אוצר החכמה כתב:לא קוראים ק"ש בחצי הראשון של הלילה?


למיטב ידיעתי יש מן המקובלים הנוהגים להתפלל ערבית מיד בשקיעה ואח"כ מגיעים לבית, קוראים ק"ש על המיטה (כל שלושת הפרשיות) ואז יוצאים ידי חובה והולכים לישון עד לחצות

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 23, 2016 9:05 pm

לא הבנתי. אם הם קוראים ק"ש אחר צאת הכוכבים אם כן קוראים בלילה. אלא מה קוראים קודם וסומכים על תירוץ רבנו תם כר' יהודה??

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' נובמבר 23, 2016 9:17 pm

אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. אם הם קוראים ק"ש אחר צאת הכוכבים אם כן קוראים בלילה. אלא מה קוראים קודם וסומכים על תירוץ רבנו תם כר' יהודה??

הוא הדגיש שיוצאים יד"ח בק"ש על המטה, כרש"י ולא כר"ת.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי משולש » ד' נובמבר 23, 2016 9:31 pm

אם לשבת זה קולא מאשר לעמוד, יש כמה וכמה מקומות בתפילה וכדומה שעל פי הקבלה יש לשבת דווקא.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי משולש » ד' נובמבר 23, 2016 9:40 pm

האריז"ל לא היה מקפיד על ציציות מקדימה ומאחורה.
ומתיר לישן בר"ה אחר חצות היום.
וכתב שלומדי תורה לא יתענו בסיגופים אלא התורה מכפרת כתענית.
ואין מברכים על הכוס ביחיד.

קו ירוק
הודעות: 5803
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי קו ירוק » ד' נובמבר 23, 2016 10:01 pm

האר"י לא חשש לנוטל ציפרניו שיטול לפי סדר דבהג"א בדאג"ה, אלא איך שירצה ולא כההלכה.

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' נובמבר 23, 2016 11:48 pm

קו ירוק כתב:האר"י לא חשש לנוטל ציפרניו שיטול לפי סדר דבהג"א בדאג"ה, אלא איך שירצה ולא כההלכה.

זה לא בגדר 'הלכה', אלא סוד שהובא בקדמונים, והאר"י היה עדיף עליהם.
וכ"ה לענין שינה אחר חצות בר"ה שנכתב לעיל.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' נובמבר 25, 2016 4:56 am

לא יודע אם כבר הובאו לעיל

וידוי בפה בין התקיעות של ר"ה.

לא לברך ברכת המפיל בזמנים מסוימים.

ישראל אליהו
הודעות: 1797
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ו' נובמבר 25, 2016 3:01 pm

נהר שלום כתב:וידוי בפה בין התקיעות של ר"ה.

ישנם הרבה צדדים שגם לפי הפשט מותר. ראה לדוגמא כאן
קבצים מצורפים
30-פרשת כי תבוא תשעו.pdf
(1.53 MiB) הורד 415 פעמים

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' נובמבר 28, 2016 5:09 am

ישראל אליהו כתב:
נהר שלום כתב:וידוי בפה בין התקיעות של ר"ה.

ישנם הרבה צדדים שגם לפי הפשט מותר. ראה לדוגמא כאן

אכן. אבל את הוידוי האר"י ז"ל תיקן, ובלעדיו לא היה סיבה למצוא היתר לומר הוידוי.

ישראל אליהו
הודעות: 1797
הצטרף: ב' מרץ 02, 2015 9:32 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי ישראל אליהו » ב' נובמבר 28, 2016 2:00 pm

אבל הנושא הוא
האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט
ועצם הוידוי הוא לחומרא, לעומת מי שלא יאמר וידוי.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי לייטנר » ב' נובמבר 28, 2016 2:16 pm

קריאה בפה עם בעל הקורא.

מה שנכון נכון
הודעות: 11689
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' נובמבר 28, 2016 2:32 pm

לייטנר כתב:קריאה בפה עם בעל הקורא.

האחרונים כתבו שהקפידא רק לא לקרוא בקו"ר, אך גם לפי הקבלה אין קפידא לקרוא בנחת ובלחש עם הבעל קורא. ראה בב"י ובד"מ סימן קמא, ובכה"ח ס"ק טז.

פולסברג
הודעות: 1755
הצטרף: ג' אפריל 21, 2020 6:26 am

Re: האם יש דוגמאות שדוקא לפי הקבלה יש קולא יותר מהדין הפשוט

הודעהעל ידי פולסברג » ב' אפריל 12, 2021 8:34 am

שומר מצווה כתב:ע"פ הזוהר אין לומדים ואין מתפללים כלל בלילה, לא ק"ש של ערבית ולא תפילת ערבית ולא תורה שבכתב ולא תורה שבע"פ (נדמה לי שהמקובלים לא פסקו כך, מלבד לעניין תורה שבכתב.) ואולי אין זה קולא אלא חומרא...


באמת כתוב כך? ניטל הוא כל לילה? נא לציין מקור בבקשה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 262 אורחים