הטעם להקדמת שמאל לקשירה דוקא (לפי המסקנה העולה מהסוגיא שבת סא.), כתבו בתוס' שם משום "דחשיבות תפילין הוא בקשירה".
ובמ"ב ב, ו: דלענין קשירה מצינו שהתורה נתנה חשיבות אל השמאל, שקושר עליה תפילה של יד.
והדבר מאד תמוה להבין, האם חז"ל עשו כאן "דרשת טעמא דקרא"?
מהיכ"ת לומר שדין קשירת תפילין בשמאל הוא מצד שהשמאל חשוב לענין קשירה. אולי נאמר שהשמאל חשוב לענין תפילין. הקשירה הוא ענין זניח לכאורה, שאת התפילין קושרים (ובאמת לא בדיוק קושרים אלא מהדקים לפי מה דלא קיי"ל כרבינו אליהו), אבל עיקר החידוש של התורה שהתפילין צריכות להיות על יד כהה, יד שמאל, ומהיכ"ת להוציא מזה כלל שבכל ענייני קשירה יש עדיפות לשמאל. ועוד, אולי נאמר שיש חשיבות לקשירה של ידיים, ומה ענין לקשירת רגליים?
למה חז"ל הבינו כך בפשטות?
ואולי הבינו שאת צד שמאל שהוא ה'דין' יש לקשור ולצמצם, ואז יוצא שאין זה מצד "חשיבות" של שמאל, אלא קצת להיפך, שצריך לקשור את ה"שמאל" ולנצור אותו לבל יתפשט יותר מדי.