ירח מלא כתב:האם דעתו של רבי יוסי שאדם נידון בכל יום לא ננקטה להלכה, והשאלה כנ"ל?
אוצר החכמה כתב:בעניין ר"י נ"פ שכוונתו שאדם נידון גם בכל יום מלבד הדין בר"ה, וזה כוונת כמאן מצלינן בגמרא ר"ה טז עיי"ש.
באשכול שהיה בענין זה לפני כשנה, הפנה אחד הכותבים לראבי"ה תקלח עיי"ש, שהראב"ן סבר שאף לר' יוסי יש ייחוד ביום ר"ה, שבו כל באי עולם נידונים יחד (וכעין מש"כ הראוצה"ח), והראבי"ה הקשה עליו ממשמעות הגמ' שם מתני' דלא כר"י
(ואם יש דין מיוחד בר"ה, לו יהי שאם נידון בכל יום למה לא יכולה המשנה להיות אליבא דר"י), ולכן נקט שאנו פוסקים דלא כר"י
(למרות מש"כ הגמ' כמאן מצלינן וכו'). אגב, בבית-ישי לרש"פ ציטט את קושית הראב"ן וכתב לתרץ שרק יחידי סגולה זוכים להיות נידונים בכל יום, ולשאר עמא רק בראש השנה עוברים לפניו כב"מ, אבל דחיית הראבי"ה תקפה גם לדרכו.
עולה מן הארץ כתב:לענ"ד יש לשאול להיפך וכי לר"י שאדם נידון בכל יום ר"ה אינו יום דין? וכי ר"י לא היה מתפלל זכרונות כדי שיעלה זכרונינו לפני הקב"ה?
ברור שגם ר' יוסי אמר מזו"ש
(מפורש בתוספתא שנחלק ר' יוסי עם שאר תנאים אלו פסוקים אפשר לומר). להבנת הראבי"ה הנ"ל בדעתו אולי יש לומר שמזו"ש כולן הן מענין המלכת ד' שבאותו היום (ולא כדי שיעלה זכרוננו לטובה כי אין דין מיוחד ביום הזה יותר משאר ימים).