מנחם וואהלינער כתב:אני שמעתיו מרבי אלימלך בנוסח שנתקל ושבר כלי זכוכית של אחרים בשוק
גימפעל כתב:מנחם וואהלינער כתב:אני שמעתיו מרבי אלימלך בנוסח שנתקל ושבר כלי זכוכית של אחרים בשוק
אצל הדרשן הנ"ל ידוע שא"א לדייק בתיאוריו.
סיפר האדמו"ר מלעלוב, ר' אלימלך בידרמן שליט"א, בדרשה שנשא בעיר 'אלעד', מעשה מופלא
המודפס בדרשתו של רבנו יחיאל מפריז זצוק"ל, אחד מבעלי התוספות הקדושים:
יבנה כתב:השמות יעקב "אבודרהם" ונפתלי "עזריה" אינם מתאימים לפריז בזמן הראשונים, הן מצד שהם שמות ספרדיות, הן מצד כפל השמות.
בברכה המשולשת כתב:דווקא על מעשה רבי אמנון ושמו יש מאמר של ר' אברהם פרנקל (בנו של ונכדו של) שמדייק מהשם אמנון שהוא היה מחכמי איטליה שהגיעו לאשכנז
ההערצה הגדולה ל"ונתנה תוקף" ניזונה במרוצת הדורות גם מן הסיפור המפורסם, המופיע בספר "אור זרוע", שקשר בין "ונתנה תוקף" לבין קידוש השם של ר' אמנון ממגנצא. ייחוס הפיוט לדמותו האגדית של ר' אמנון ממגנצא, דמות שאין לנו כל מידע נוסף עליה
חלק מנוסחי הסיפור מדגישים את סמליות השם והקשר שלו למילה אמונה.
-ויהי ככלותם לקצץ ציווה הרשע להשיב רבי אמנון במגן אחד אל ביתו וכל פרקי אצבעותיו בצידיו וישלחו אל ביתו. הכי נקרא שמו אמנון כי האמין באל חי וכי קיבל על אמנותו יסורים כאלה מאהבה על הדבר אשר יצא מפיו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 28 אורחים