משולש כתב:השאלה היא הפוכה:
מה מקור המנהג של המתוודים בכניסת היום, ולא מוזכר בטור ושו"ע ונושאי כליהם כולל משנ"ב?
לפני שמחפשים דעות יחידאות של ראשונים צריך לקיים את כל מה שכן נפסק להלכה בכל הפוסקים.
מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:השאלה היא הפוכה:
מה מקור המנהג של המתוודים בכניסת היום, ולא מוזכר בטור ושו"ע ונושאי כליהם כולל משנ"ב?
לפני שמחפשים דעות יחידאות של ראשונים צריך לקיים את כל מה שכן נפסק להלכה בכל הפוסקים.
מוזכר במ"ב תרז,א.
משולש כתב:מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:השאלה היא הפוכה:
מה מקור המנהג של המתוודים בכניסת היום, ולא מוזכר בטור ושו"ע ונושאי כליהם כולל משנ"ב?
לפני שמחפשים דעות יחידאות של ראשונים צריך לקיים את כל מה שכן נפסק להלכה בכל הפוסקים.
מוזכר במ"ב תרז,א.
טעיתי בפרט זה.
השיטה מוזכרת במשנ"ב בשם השל"ה, וכתב שכן נוהגים היום לומר תפילה זכה.
עכ"פ בשאר פוסקים לא מוזכר זה, (וגם מנהג תפילה זכה לא התפשט בכל תפוצות ישראל).
מה שנכון נכון כתב:אני לא מבין על מה ההתעקשות וההליכה סחור סחור.
מאז שכתב זאת השל"ה והעתיקוהו הפוסקים אחריו מסתבר מאד שעשו זאת הלומדים שידעו את דבריהם, עד שנתפשט המנהג ברוב ככל ישראל כשהודפסו התפלות במחזורים.
על מה שהורונו גדולי הפוסקים שראוי להחמיר יש לשמור גם אם תאריך יצור המנהג אינו מהמאה השניה לפה"ס.
אם יש דברים חשובים אחרים שעושים או שלא עושים אינני יודע וזה לא משנה כלום לנושא האשכול.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים