בס"ד
אשמח לעזרתם בהקשר לשאלה הבאה - האם דרכו של הרמב"ם להשמיט חלק מהסוגיה, בגלל שהמסקנה לא התקבלה, אפילו שאותו חלק כשלעצמו לא נדחה מההלכה?
ההקשר שבו נזקקתי לשאלה: בגמרא ע"ז ו' נאמר שאסור להושיט אבר מן החי לבן נוח וכוס יין לנזיר, והועמד בתרי עברי דנהרא. והרמב"ם השמיט הכל. ויש מהאחרונים שכתבו ליישב שהוא סובר שיש איסור תורה גם בחד עברא דנהרא ודלא כסוגיה זו. השאלה היא למה השמיט גם את הרישא - מדוע לא כתב שאסור להושיט אבר כו' ויין כו' והיה סותם להשמיענו שאסור אפילו בחד עברא דנהרא, או לחילופין כותב להדיא שאפילו בחד עברא דנהרא.
אודה לעזרתם.