לומד_בישיבה כתב:ישנו רשימה ויש גם סימנים להבדיל בין הטמא ובין הטהור.
הדברים ארוכים
והפנאי עושק.
לומד_בישיבה כתב:אכתוב את זה באופן אחר.
במידה ויימצא בהמה חיה כל שהוא שיש לו את כל הסימנים הכשרים, אמנם אינו נמצא ברשימה מה הדין אז?
ואולי משום כך יש דין של מסורת.
כלומר, גם אם למד נח תורה אין זה בהכרח שהיה לו מסורת ולא ראה וזה החיה אשר תאכלו.
---
איני קובע מסמרות אני כותב כמ"מ בעלמא.
אוצר החכמה כתב:והדיון האם לנח היה מסורת על משהו מסויים בלי שום בסיס לשום צד הוא כדיון האם נח היה ג'ינג'י.
לומד_בישיבה כתב:אוצר החכמה כתב:והדיון האם לנח היה מסורת על משהו מסויים בלי שום בסיס לשום צד הוא כדיון האם נח היה ג'ינג'י.
הרב אוצה"ח שליט"א יש לי ראיה פשוטה שנח היה עם הארץ שהרי אברהם ראה את נח עיין אבן עזרא ומדוע לא למד אצלו תורה והקושיא ידועה, לדעתי, כי הוא היה עם הארץ.
עזריאל ברגר כתב:לומד_בישיבה כתב:אוצר החכמה כתב:והדיון האם לנח היה מסורת על משהו מסויים בלי שום בסיס לשום צד הוא כדיון האם נח היה ג'ינג'י.
הרב אוצה"ח שליט"א יש לי ראיה פשוטה שנח היה עם הארץ שהרי אברהם ראה את נח עיין אבן עזרא ומדוע לא למד אצלו תורה והקושיא ידועה, לדעתי, כי הוא היה עם הארץ.
א. מי אמר שאברהם לא למד אצל נח?
ב. אולי נח היה מסוגר בביתו (אולי מחמת זיקנה וכיו"ב) ולא לימד אחרים?
לומד_בישיבה כתב:זה שרבקה הלכה לשאול את שם ועבר ולא את בעלה יצחק כפי הנראה מפני שהיא לא האמינה בבעלה, כדרך העולם,
ציפורן כתב:מכבר הקשו כיצד למד נח תורה-הרי שנינו אמר רבי יוחנן: עובד כוכבים שעוסק בתורה חייב מיתה, (סנהדרין נט).
בכל אופן מדוע שאברהם יקח לעצמו כזו חברותא. השונה באיסור..
ציפורן כתב:מכבר הקשו כיצד למד נח תורה-הרי שנינו אמר רבי יוחנן: עובד כוכבים שעוסק בתורה חייב מיתה, (סנהדרין נט).
בכל אופן מדוע שאברהם יקח לעצמו כזו חברותא. השונה באיסור..
לומד_בישיבה כתב:אוצר החכמה כתב:והדיון האם לנח היה מסורת על משהו מסויים בלי שום בסיס לשום צד הוא כדיון האם נח היה ג'ינג'י.
הרב אוצה"ח שליט"א יש לי ראיה פשוטה שנח היה עם הארץ שהרי אברהם ראה את נח עיין אבן עזרא ומדוע לא למד אצלו תורה והקושיא ידועה, לדעתי, כי הוא היה עם הארץ.
---
כמדומני שרהאב"ע כותב שאברהם היה בן נ"ח כשנפטר נח, ובמשך חמישים ושמונה שנה לא הצליח לשכנע את אברהם אבינו שיש מנהיג לבירה, איני יודע מה הפשט בזה.
---
ועיין באוה"ק שכותב ונח מצא חן בעיני ה' שהדברים ע"פ נסתר נשיאת חן בעיני ה' אך לולא זה היה מוחק גם את נח עיין שם.
חובב_ספרים כתב:לומד_בישיבה כתב:אוצר החכמה כתב:והדיון האם לנח היה מסורת על משהו מסויים בלי שום בסיס לשום צד הוא כדיון האם נח היה ג'ינג'י.
הרב אוצה"ח שליט"א יש לי ראיה פשוטה שנח היה עם הארץ שהרי אברהם ראה את נח עיין אבן עזרא ומדוע לא למד אצלו תורה והקושיא ידועה, לדעתי, כי הוא היה עם הארץ.
---
כמדומני שרהאב"ע כותב שאברהם היה בן נ"ח כשנפטר נח, ובמשך חמישים ושמונה שנה לא הצליח לשכנע את אברהם אבינו שיש מנהיג לבירה, איני יודע מה הפשט בזה.
---
ועיין באוה"ק שכותב ונח מצא חן בעיני ה' שהדברים ע"פ נסתר נשיאת חן בעיני ה' אך לולא זה היה מוחק גם את נח עיין שם.
לדבריך למה לא למד אברהם אצל שם ועבר שהיו ראשי ישיבה.
ציפורן כתב:דרך צחות? כך הקשה המהר"ל בגור אריה ועוד רבות בספרים..
אוצר החכמה כתב:יפה!
יש לרבה של הבן שלך עוד סיפורים כאלה?
צונאמי כתב:אוצר החכמה כתב:יפה!
יש לרבה של הבן שלך עוד סיפורים כאלה?
בבקשה.
לאברהם היה אוהל עם ארבעה פתחים...
מה שנכון נכון כתב:צונאמי כתב:אוצר החכמה כתב:יפה!
יש לרבה של הבן שלך עוד סיפורים כאלה?
בבקשה.
לאברהם היה אוהל עם ארבעה פתחים...
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=58
"ויתכן שמעשה שהיה כך היה" ?
אבא יודן כתב:זה לשון הרב ירח מלא פותח האשכול הלז:כמובן הכוונה בעיקר לדברים שלא היו ולא נבראו. אבל גם לברר דברים שהשתרשו ונראים לנו כמשה מפי הגבורה. ודאי וודאי שדברי הרמב"ם מקובלים עלינו כאמת.
ספר "שער בת רבים כתב:http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=58
"ויתכן שמעשה שהיה כך היה" ?
גבול ים כתב:ושני נביאים מתנבאים בסגנון אחד
עזריאל ברגר כתב:גבול ים כתב:ושני נביאים מתנבאים בסגנון אחד
מסתמא אחד העתיק מהשני, או שניהם העתיקו ממקור שלישי...
אבא יודן כתב:הפעם, הגננת נגד המסורת....
מה שנכון נכון כתב:צונאמי כתב:אוצר החכמה כתב:יפה!
יש לרבה של הבן שלך עוד סיפורים כאלה?
בבקשה.
לאברהם היה אוהל עם ארבעה פתחים...
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... =&pgnum=58
"ויתכן שמעשה שהיה כך היה" ?
אבא יודן כתב:צונאמי כתב:בבקשה.
לאברהם היה אוהל עם ארבעה פתחים...
גם רבי שיעה'לה בלז'ר אימץ לעצמו אגדה זו למדרש
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?14290&page=PS0013
לייבעדיג יענקל כתב:אבא יודן כתב:צונאמי כתב:בבקשה.
לאברהם היה אוהל עם ארבעה פתחים...
גם רבי שיעה'לה בלז'ר אימץ לעצמו אגדה זו למדרש
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?14290&page=PS0013
יותר מדויק לכתוב שכ"כ קלפהולץ בשם מהר"י מבעלזא, וד"ב ...
לייבעדיג יענקל כתב:יותר מדויק לכתוב שכ"כ קלפהולץ בשם מהר"י מבעלזא, וד"ב ...
אבא יודן כתב:לייבעדיג יענקל כתב:יותר מדויק לכתוב שכ"כ קלפהולץ בשם מהר"י מבעלזא, וד"ב ...
איני מתכוון לפוליטיקה
קלפהולץ מוחזק כמזייף תורת רבותיו?
עתניאל בן קנז כתב:אבא יודן כתב:לייבעדיג יענקל כתב:יותר מדויק לכתוב שכ"כ קלפהולץ בשם מהר"י מבעלזא, וד"ב ...
איני מתכוון לפוליטיקה
קלפהולץ מוחזק כמזייף תורת רבותיו?
וודאי לא כמזייף, אבל בהחלט כ'עורך' ששיבץ את דעותיו והגיגיו תוך כדי עריכתו. (לא מתוך כוונה רעה).
והעובדא הקודמת תעיד על כך...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 198 אורחים