שמעתי מידיד שחושש לדעת הגרי"ז ששיעור עד שתכלה בזמנינו הוא עד שעות מאוחרות, אך מאידך אין בחנוכיתו מקום לכוסיות גדולות אלא בשמש בלבד, ע"כ נוהג להתנות אם הלכה שהזמן הוא חצי שעה הרי הנרות הרגילות הם למען המצוה והשמש למען השמש, ואם הלכה כהגרי"ז הרי השמש הוא מצות ההדלקה והרי הוא מקיים מצות ההדלקה מעיקר הדין ולא המהדרין.
ושאלתי בפי לחכמי ביהמ"ד, מה דעתם האם נכון מעשהו או אינו נכון, כי אצל העולם ניכר שהשמש עומד למען השמש ולא למען המצוה וא"י שזהו למען המצוה.