במקומות שמתפללים מנחה סמוך לשקיעה והולכים הציבור להדליק בבית קודם מעריב ואח"כ מתפללים מעריב מאוחר, המנהג הפשוט הוא לאחר הדלקת הנרות סמוך למעריב או כשמתאספים אנשים ללמוד כבר קודם לכן, אבל יש נוהגים להדליק לאחר מנחה קודם השקיעה מדין פלה"מ.
ולכאורה הדבר אינו מובן, שהרי ההדלקה בפלה"מ אינה מועלת מצ"ע אלא בכדי שיהיה פירסומי ניסא בשעת ההדלקה לכתחילה כלומר בשקיעה, וכבתה קודם השקיעה זקוק לה, וכיצד יתקיים פירסומי ניסא בבי"כ כשאין שם אף אדם עד מעריב, למה לא ידליקו מיד כשמגיעים אנשים לפירסומי ניסא.
ואל תשיבוני שבהדלקת בי"כ משום מנהגא אפשר לסמוך על פירסום הנס שקודם השקיעה, דעדיין ביום ראשון של חנוכה שמדליקין בכד בכסליו אין בזה שום טעם וריח.