עדיאל ברויאר כתב:המחבר הוא הרב יוסף צבי. הרב של לימאנאץ (כך בהסכמה של הג"ר יצחק אלחנן. בהסכמה השנייה: לאמינאץ. בשלישית נראה לי שכתוב: ליעמוניץ).
לגבי המסכימים קשה לי לקרוא. שמו הפרטי של האמצעי הוא יעקב.
מרדכי וינטרויב כתב:מסרא (צ"ל מסורה?) ב' כולנו ריש פסוק......
עדיאל ברויאר כתב:מרדכי וינטרויב כתב:מסרא (צ"ל מסורה?) ב' כולנו ריש פסוק......
לגבי "ריש" - ניתן לקרוא דיש וניתן לקרוא ריש, ולכאורה הקריאה דיש היא היחידה שיש לה הקשר הגיוני. הלא כן?
צופר הנעמתי כתב:עדיאל ברויאר כתב:מרדכי וינטרויב כתב:מסרא (צ"ל מסורה?) ב' כולנו ריש פסוק......
לגבי "ריש" - ניתן לקרוא דיש וניתן לקרוא ריש, ולכאורה הקריאה דיש היא היחידה שיש לה הקשר הגיוני. הלא כן?
אדרבא, ריש הוא הנכון, דהיינו ב' כולנו ריש פסוק (סתם כולנו יש עוד).
מאיריחיאלק כתב:הגאון רבי יצחק אלחנן נותן הסכמה על ספר שלא נדפס
מי המחבר
ומי השני רבנים שחותמים שם?
לוצאטי כתב:אכן זה כ"י וטיקן 116. אני שואל על התיבה שמעל צווח.
לוצאטי כתב:צבע הדיו נראה זהה לגוף הספר, ואם כן לכאורה ההגהה מידי הסופר.
מה שנכון נכון כתב:לוצאטי כתב:אכן זה כ"י וטיקן 116. אני שואל על התיבה שמעל צווח.
התכונתי לומר שאף שברוב הנוסחאות לא כתוב צווח, מצינו נוסחה כזו, וע"כ מסתבר שלזה נתכוין סופר כתה"י - להודיע שתיבה זו היא רק בחלק מהנוסחאות.
לי זה נראה ל"א, וכמובן יבואו המומחים לכת"י ויחוו דעתם.
האם נמצא בכת"י/ספרים 'לא אמרינן' במובן של 'לא גרסינן'?זקן ששכח כתב:כפי שהעירו, אינו מחוייב שהוא לאותו סופר, ויתכן שהמעיר העיר ל"א, כלומר לא אמרינן, שאין גורסים תיבת צווח.
אוהב אוצר כתב:איני בקי גדול בענין, אבל זאת לא הוכחה מספקת שההגה 'אדם' נכתבה בכתב ששונה לגמרי מהכתב עצמו שלא מדובר בסופר הכת"י עצמו? הדל"ת והמ"ם סופית כתובים בצורה אחרת לגמרי.
פלגינן כתב:יש תקדים להטיה כזו?
הרי לא מדובר בפיוט הקרוץ מכללים אישיים?!..
זקן ששכח כתב:ומן הסברא שכאן אמור להיות 'הרוכלות' ולא 'הרכולות', עיין שהש"ר ג ח:
'ברם רוכלותיו של יעקב לא היתה אלא מאותו האבק שתחת רגליו... ר' יודן אמר כל הרוכלות שישראל עושין ומצליחין בעולם הזה בזכות אותו האבק של יעקב אבינו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים