עושה חדשות כתב:ילה"ס כשהתחיל את שתיית הכוס בלי הסיבה, ותיכף נזכר והיסב ושתה כשיעור, האם נעשה עכ"פ ככוס פגום.
משולש כתב:מסתמא כל זה הוא רק לכתחילה, כי בדיעבד יצא בכוס פגום, ואסור להוסיף על הכוסות בגלל זה. (גם לא על הראשונה והשניה).
מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:מסתמא כל זה הוא רק לכתחילה, כי בדיעבד יצא בכוס פגום, ואסור להוסיף על הכוסות בגלל זה. (גם לא על הראשונה והשניה).
מי סובר שיש איסור מוסיף בכוס שני?
משולש כתב:מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:מסתמא כל זה הוא רק לכתחילה, כי בדיעבד יצא בכוס פגום, ואסור להוסיף על הכוסות בגלל זה. (גם לא על הראשונה והשניה).
מי סובר שיש איסור מוסיף בכוס שני?
"ראוי להזהר שלא לשתות בין כוס ראשון לשני" (שו"ע) ואם שותה שוב לצאת כוס שני, אם כן הכוס הקודמת היתה "בין ראשון לשני".
מה שנכון נכון כתב:אי אפשר לצאת "שוב" ידי כוס שני. וממ"נ:
אם לא יצא יד"ח בכוס השניה אין כאן מוסיף על הכוסות אלא חייב לשתות כוס שניה.
ואם יצא יד"ח אין איסור מוסיף בין כוס שניה לכוס שלישית.
עושה חדשות כתב:ילה"ס כשהתחיל את שתיית הכוס בלי הסיבה, ותיכף נזכר והיסב ושתה כשיעור, האם נעשה עכ"פ ככוס פגום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים