אריך כתב:שאלה נחוצה למהדירים: כשמציינים ספרים שיצאו במהדורות והוצאות שונות, ומעוניינים לציין מספר עמוד, צריכים להחליט על מהדורה מסויימת. וכאן השאלה באיזו מהדורה לבחור?
אשאל מה שנוגע לי עתה: תורת האדם לרמב"ן, אפשר לציין לפי מספר עמוד במהדורת שעוועל במוסה"ק - כתבי הרמב"ן, ואפשר לפי מהדורת וארשא. דא עקא שרבו המשתמשים כיום בפרוייקט השו"ת ושם למרות שהשתמשו בטקסט של שעוועל, אין מספרי עמודים. אז אולי בכלל אין טעם כ"כ בציון העמוד. אלא די בציון "ענין האבלות", "ענין שבתות ויו"ט".
תועלת רבה תהיה מחוו"ד הציבור, כי בסופו של דבר הכל מיועד שהקורא ימצא תועלת בציון.
כן יואילו החברים להעלות עוד נידונים כאלו.
חכם באשי כתב:חולין,
במילים אחרות: אתה ממליץ להשתמש בשיטת ה"קיצורים הביבליוגרפיים" השכיחה בספרות האקדמית.
גימפעל כתב:חכם באשי כתב:חולין,
במילים אחרות: אתה ממליץ להשתמש בשיטת ה"קיצורים הביבליוגרפיים" השכיחה בספרות האקדמית.
גם בספרי קודש, למשל שו"ע הרב מהדורת חב"ד.
חכם באשי כתב:חולין,
במילים אחרות: אתה ממליץ להשתמש בשיטת ה"קיצורים הביבליוגרפיים" השכיחה בספרות האקדמית.
השואל מרבו כתב:החיסרון בדרך זו: בשנת התשע"ב הם הוציאו מהדורה חדשה עם צורת הדף קצת שונה, ולפעמים הציון לא יתאים לשתי המהדורות.
עדיאל ברויאר כתב:נטייתי האישית לציין לפי סעיפי שירת דבורה, ואם מדובר בסעיף ארוך אז לציין גם עמוד.
חכם באשי כתב:לציין לפי סעיפי מהדורת 'שירת דבורה'. וכדומני ראיתי כמה וכמה הנוהגים כן, בעוד שציון ע"פ עמודים כמעט ולא ראיתי.
א. חיים כתב:השואל מרבו כתב:החיסרון בדרך זו: בשנת התשע"ב הם הוציאו מהדורה חדשה עם צורת הדף קצת שונה, ולפעמים הציון לא יתאים לשתי המהדורות.
באילו חלקים של הטור ישנם שינויים ?
השואל מרבו כתב:עדיאל ברויאר כתב:נטייתי האישית לציין לפי סעיפי שירת דבורה, ואם מדובר בסעיף ארוך אז לציין גם עמוד.
ומה תעשה כשהסעיפים הם לא לפי הסדר - הלומד יתקשה למצוא את המקום!
לדוגמה (וישנם הרבה כאלה) אם תרצה לציין לדברי הטור או"ח ריש סימן י"א (שבשירת דבורה הוא סעיף י"ב (א)), אתה תציין "סעיף י"ב (א')"?! (שמה עוד יש אפשרות לציין בריש הסימן", אבל מה תעשה באמצע סימן?)
אריך כתב:שאלה נחוצה למהדירים: כשמציינים ספרים שיצאו במהדורות והוצאות שונות, ומעוניינים לציין מספר עמוד, צריכים להחליט על מהדורה מסויימת. וכאן השאלה באיזו מהדורה לבחור?
אשאל מה שנוגע לי עתה: תורת האדם לרמב"ן, אפשר לציין לפי מספר עמוד במהדורת שעוועל במוסה"ק - כתבי הרמב"ן, ואפשר לפי מהדורת וארשא. דא עקא שרבו המשתמשים כיום בפרוייקט השו"ת ושם למרות שהשתמשו בטקסט של שעוועל, אין מספרי עמודים. אז אולי בכלל אין טעם כ"כ בציון העמוד. אלא די בציון "ענין האבלות", "ענין שבתות ויו"ט".
תועלת רבה תהיה מחוו"ד הציבור, כי בסופו של דבר הכל מיועד שהקורא ימצא תועלת בציון.
כן יואילו החברים להעלות עוד נידונים כאלו.
השואל מרבו כתב:חכם באשי כתב:לציין לפי סעיפי מהדורת 'שירת דבורה'. וכדומני ראיתי כמה וכמה הנוהגים כן, בעוד שציון ע"פ עמודים כמעט ולא ראיתי.
עיין מה שכתבתי לעדיאל ברויאר.
ולגבי ציון ע"פ עמודים - בשולחן ערוך פרידמן בכרכים החדשים יותר הם מציינים ע"פ עמודים של שירת דבורה.
השואל מרבו כתב:אני מכיר עוד שתי ספרים לפחות עם מבוכה דומה: שו"ת הר"ן, שו"ת מהרי"ק. יש עוד?
שטייגעניסט כתב:השואל מרבו כתב:אני מכיר עוד שתי ספרים לפחות עם מבוכה דומה: שו"ת הר"ן, שו"ת מהרי"ק. יש עוד?
פרקי דרבי אליעזר.
השואל מרבו כתב:אני מכיר עוד שתי ספרים לפחות עם מבוכה דומה: שו"ת הר"ן, שו"ת מהרי"ק. יש עוד?
השואל מרבו כתב:ר' עדיאל שליט"א, אינני חושב שהוא התכוון שבגלל ששעוועל יותר מדוייק בטקסט ה"ה בסימני הספר, אלא שמכיון שהוא יותר מדוייק, ראוי להשתמש בו וממילא להפנות אליו.
השואל מרבו כתב:בדקתי את הנ"ל לפום ריהטא, אם טעיתי - תודיעני.
עמקן כתב:ציונים הוי בעיה בכל אופן בבר אילן, משום שהם הרשו לעצמם לשנות ציוני ספרים מקובלים. פעמים אפשר להבין אותם, כגון במקום שיש דילוגים או כפילות במספרי הסימנים והמספרים שלהם יותר נכונים, אבל באופן מעשי א"א למצוא דבר כשמספרי הסימנים בבר אלין אינם המקובלים. אני לא נותן ציון לספר ע"פ מה שמצאתי בבר אילן בלי לבדוק זה מקודם בספר מודפס.
לעומקו של דבר כתב:עמקן כתב:ציונים הוי בעיה בכל אופן בבר אילן, משום שהם הרשו לעצמם לשנות ציוני ספרים מקובלים. פעמים אפשר להבין אותם, כגון במקום שיש דילוגים או כפילות במספרי הסימנים והמספרים שלהם יותר נכונים, אבל באופן מעשי א"א למצוא דבר כשמספרי הסימנים בבר אלין אינם המקובלים. אני לא נותן ציון לספר ע"פ מה שמצאתי בבר אילן בלי לבדוק זה מקודם בספר מודפס.
טיפשים גמורים.
השואל מרבו כתב:
א] לפי הטור וורשא-ווילנא. ואע"פ שאין כמעט מי שמשתמש היום במהדורה זו, מ"מ בטור שירת דבורה (ומסתמא גם של מכון "המאור") מציינים בצד את דפי מהדורה זו.
החיסרון בדרך זו: לא כל הלומדים מודעים לכך שבטור שירת דבורה מציינים בצד את דפי מהדורה זו. כמו כן יש להדגיש שאם מציינים גם את ה"דיבור המתחיל" צריך לבדוק גם בטור החדש שדיבור זה לא מופיע פעמיים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים