שומע ומשמיע כתב:נהגו בדורות אלו לקחת לכרפס תפו"א ועוד דברים.
וצ"ע שמהמשנה דריש כיצד מברכין, מבואר שפירות האדמה אינם נקראים ירקות. וירקות זה דווקא עליים.
ולכרפס בעינן ירק.
בברכה המשולשת כתב:הפוסקים נקטו שבעינן כל מה שברכתו בפה"א
שומע ומשמיע כתב:בברכה המשולשת כתב:הפוסקים נקטו שבעינן כל מה שברכתו בפה"א
אשמח למקורות.
תימה על תמיהתו, שהלא הוא עצמו כתב בסי' תעג שנוהגים ליקח בצל או צנון או תפ"א ("והאחרונים הזכירו שנהגו ליקח פעטריזלין, ואין אנו יודעין מה הוא"), ואם ירקות דווקא, גם אותם ירקות-שורש (בלשוננו) אינם בכלל, ואין בינם לבין לפת ולא כלום.מה שנכון נכון כתב:ערוך השולחן שם סעיף יג:
ויש מי שאומר דאם אין לו ירקות יכול לאכול לפת [מג"א סק"ט] ודבר תימה לומר כן כיון דחכמים צוו רק ירקות [גם הא"ר כתב וצ"ע].
משולש כתב:אך בוודאי עדיף כרפס (סלרי) מכמה וכמה טעמים שכתבו הפוסקים. וכל הדיון הוא במי שאין לו וכדומה.
יבנה כתב:בפסקי תשובות סי' תע"ג אות יג הביא מנהגים שונים בזה. וכתב שבזמנינו שאין אוכלין בצל חי כמות שהוא נמצא שברכתו שהכל ואין לקחתו לכרפס, ע"ש.
עזריאל ברגר כתב:משולש כתב:אך בוודאי עדיף כרפס (סלרי) מכמה וכמה טעמים שכתבו הפוסקים. וכל הדיון הוא במי שאין לו וכדומה.
האם הוא נאכל חי בזמננו?
ירדן ירחו כתב:יבנה כתב:בפסקי תשובות סי' תע"ג אות יג הביא מנהגים שונים בזה. וכתב שבזמנינו שאין אוכלין בצל חי כמות שהוא נמצא שברכתו שהכל ואין לקחתו לכרפס, ע"ש.
בחלק גדול מהמקומות שהייתי ראיתי בסלטים בצל חי
עזריאל ברגר כתב:משולש כתב:אך בוודאי עדיף כרפס (סלרי) מכמה וכמה טעמים שכתבו הפוסקים. וכל הדיון הוא במי שאין לו וכדומה.
האם הוא נאכל חי בזמננו?
מסתכל מן הצד כתב:ירדן ירחו כתב:יבנה כתב:בפסקי תשובות סי' תע"ג אות יג הביא מנהגים שונים בזה. וכתב שבזמנינו שאין אוכלין בצל חי כמות שהוא נמצא שברכתו שהכל ואין לקחתו לכרפס, ע"ש.
בחלק גדול מהמקומות שהייתי ראיתי בסלטים בצל חי
אבל אינו נאכל כמות שהוא, דהיינו בלי תערובת שאר מינים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים