איסתרא בלגינא כתב:2. ב. אבידה שהוא חייב בהשבתה לא מועיל כוונה שלא להתחייב. שאינו חייב ודאי יכול יכוון שלא לזכות.
יאיר כתב:3. מהו ערך פרוטה בימינו ו/או היכן אפשר לדעת את ערכה המשתנה?
יאיר כתב:1. מה דין פרסומת מעלונים וכדומה שלא מצויין בהם מחיר - האם מותר לקוראם בשבת?
איסתרא בלגינא כתב:1. אסור.
יצג כתב:בנוגע לשאלה על כוונה בתפילה, עיין ביאור הלכה סי' קא. ועיין קהלות יעב ברכות סי' כז, הנה הקישור: http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=87
על פרסומות בעלונים ראה כאן:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... KS&page=46
אגב לדעת הר' אלישיב שליט"א שטרי הדיוטות הוא כשאינו כרוך כספר אלא הוא כשטר אך נראה שה"ה בעתונים דהוי כשטר וכ"ש בעלונים עליהם שאלתי].
יאיר כתב:איני יודע/זוכר מדוע לא קבעו את יום פורים ביג' אדר - היום בו נפל הפור "להשמיד וכו'"..אודה למי שיענני.
איסתרא בלגינא כתב:יאיר כתב:איני יודע/זוכר מדוע לא קבעו את יום פורים ביג' אדר - היום בו נפל הפור "להשמיד וכו'"..אודה למי שיענני.
הדבר מפורש במגילה... "נקהלו בשלושה עשר בו ונוח בארבעה עשר בו ועשה אותו יום משתה ושמחה... על כן היהודים הפרזים היושבים בערי הפרזות עושים את יום ארבעה עשר החודש אשר שמחה ומשתה ויום טוב ומשלוח מנות איש לרעהו... לקיים עליהם להיות עושים את יום ארבעה עשר לחודשאדר ואת יום חמישה עשר בו בכל שנה ושנה כימים אשר נחו בהם היהודים מאויביהם"
ז"א: בעת הנס נחו היהודים למחרת יום שנקהלו בו ועשו אותו יום משתה ושמחה, ואחר כך קבעו את אותה שמחה לדורות באותו היום בה עשו אותה לראשונה.
יאיר כתב:שאלה:
כידוע אם לא כיוון בברכה ראשונה "מגן אברהם" לא יצא י"ח..א"כ מדוע ממשיך להתפלל? והרי לכאורה יהיו ברכותיו לבטלה...
יבורכו המשיבים.
אוהב אוצר כתב:איני זוכר מקור, אבל מוזכר במפורש בפוסקים שעדיף לחלק נתינות בצדקה כי כל נתינה היא מצוה ולא משנה מה הסכום.
יאיר כתב:מה המקור לשם ספר "הזהר" - מתי נקרא כך לראשונה?
מורה צדק כתב:יאיר כתב:מה המקור לשם ספר "הזהר" - מתי נקרא כך לראשונה?
שמעתי מהרב מוצפי שבמקור היו 22 ספרים שכל א' מתחיל באות אחרת, ונתגלה לעת עתה רק האות ז' - זהר.
זה לא מגלה הרבה, אבל אם היינו יודעים מה שמות הספרים האחרים היינו מבינים למה ספר זה נקרא זהר.
יאיר כתב:. ידוע שאסור לתת/לקבל מתנה משום שאסור לעשות קנין בשבת. לכאורה יש בעיה לפעמים: א.בבי"כ שפעמים זורקים סוכריות וכו' ואדם מרימם מהרצפה, האם יש בזה בעיה? האם אפשר להתכוון לא לזכות בזה ולהכניס לכיס?
ב.מה הדין באבידה ללא סימנים - האם יכול לקחת אותה ולהתכוון לא לקנות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 86 אורחים