מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הכצעקתה

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אלי בנאי
הודעות: 254
הצטרף: ו' מאי 14, 2010 12:50 pm

הכצעקתה

הודעהעל ידי אלי בנאי » ד' יוני 02, 2010 2:43 pm

אני כותב עכשיו עבודה על המילה 'הכצעקתה'.
חומר לא חסר, ברוך השם.
על הפסוק כך הדברים: 'הכצעקתה הבאה אלי עשו', כאן יש פסק ואחר כך 'כלה' עם אתנחתא.
הפסק הוא פסק ברור וחד, (כי גם עליו חולקים), ולראיה הכף של 'כלה' דגושה.
אני בוחר לראות את הפסוק כך: אם אכן עשו אזי אני עושה בהם כלה.
אבל לא כתוב 'אני עושה בהם כלה' אלא כתוב 'כלה'.
על דומים לזה אומר רש"י וגם רבי אברהם 'מקרא מקוצר'.
שאלתי, האם אנו מכירים עוד המקרא אחרי משפט שאלה, מקרא מקוצר.
אבהיר: 'הכצעקתה הבאה אלי עשו??????????????????????????
אם אכן כן 'כלה'.
('כלה', עושה אך ורק השם יתברך).
יכול להיות שאין יותר כזה ויכול להיות ששאלתי מסורבלת.
אשמח לתת הבהרות:
elibanai@zahav.net.il
אם יש רעיון או קצה - אשמח
אני אחזור טלפונית למי שרוצה.
תודה רבה
אלי בנאי

זקן ששכח
הודעות: 2768
הצטרף: ג' מאי 25, 2010 12:03 am

Re: הכצעקתה

הודעהעל ידי זקן ששכח » ד' יוני 02, 2010 11:46 pm

שאלה נחמדה.
אבל איני יודע למה זה אחר לשון שאלה.
דומני שבפשטות איננה שאלה, אלא שאמר הקב"ה אני יורד לראות האם אכן הדבר הוא כך כפי שצועקים.

איסתרא בלגינא
הודעות: 441
הצטרף: ו' מאי 07, 2010 11:12 am

Re: הכצעקתה

הודעהעל ידי איסתרא בלגינא » ה' יוני 03, 2010 10:14 pm

זה לשון שאלה כי ה דהכצעקתה היא ה' התימה. לגופו של ענין ודאי כך עיקר הפשט ולא ידעתי למה לא יהיה מקרא קצר אחר תמיהה.

אלי בנאי
הודעות: 254
הצטרף: ו' מאי 14, 2010 12:50 pm

Re: הכצעקתה

הודעהעל ידי אלי בנאי » א' יוני 06, 2010 8:55 pm

תודה למשיבים
צר לי שאין לי שאלות בהלכה, אלא רק וקצת
בנושאי מקרא.
ברור שיש כאן לשון שאלה, הכצעקתה ???
חשוב לדעת שהפסק במקומו (למרות שד"ל)
עשו - כלה אני עושה בהם.
אפשר לראות את רש"י והגאון רבי אברהם על 'מקרא קצר'
או לשון קצרה.
תודה לכולם
וערב מבורך.
להשתמע
אלי בנאי - להב 

בנשק
הודעות: 123
הצטרף: ב' יוני 07, 2010 8:12 pm

Re: הכצעקתה

הודעהעל ידי בנשק » ב' יוני 07, 2010 8:30 pm

פשוט שהל' הקצר דכלה חוזר על ארדה נא ואראה.
וכך ישובו של מקרא: ארדה נא ואראה, ואז (ה' כמו האם) הכצעקתה הבאה אלי עשו - (אעשה בהם, מקרא קצר) כלה, ואם לא - אדעה.

ואין קשר בין ל' התימה למקרא הקצר שלאחריו.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 268 אורחים