עושה חדשות כתב:במשמרת הבית השיג על הרא"ה ב"ב ש"ג "וכולן עולין לקושיא אחת וכולן עולין בתירוץ אחד וזה פשוט למתחילין בפרק אין עומדין",
וכן בב"ד ש"א כתב "וזו ודאי שיבוש גמור לא השתבש בו אפילו אחד מן המתחילין ללמוד פרק אין עומדין".
כנראה שזה פרק מתאים למתחילים. האם זה מובא ומוכר בעוד מקורות?
שברי לוחות כתב:ב'מקורות לתולדות החנוך בישראך' כרך ב' עמוד כט הביא מספר יאיר נתיב לר"י אבן עבאס להתחיל עם הילדים במסכת ברכות ושכן פשט המנהג 'לקלות עניניה, ולהיותם הישרות והתחלות טובות אל הנער.
אבא יודן כתב:
ספרא כתב:אבא יודן כתב:
שם הכוונה, מתחילת הש"ס ועד סופו (מברכות עד מכשירין).
אבא יודן כתב:אבל א"כ מאי או דקאמר ותו איפכא מיבעיא ליה מאימתי עד משקין.
קושר כתרים כתב:פרק "משקין" היינו מס' מועד קטן.
אבל אולי כוונת "מאימתי" היינו פרק מאימתי שבתחילת מס' תענית? שהיא פרק קל-יחסית.
ולא מתחילת הש"ס במס' ברכות (עכ"פ מדי הוכחה לא יצאנו)
מה אני רוצה לישב ולשנות אתך במסכת משקין שהוא סוף ששה סדרים או במאימתי קורין את שמע שהוא ריש ששה סדרים.
עושה חדשות כתב:במשמרת הבית השיג על הרא"ה ב"ב ש"ג "וכולן עולין לקושיא אחת וכולן עולין בתירוץ אחד וזה פשוט למתחילין בפרק אין עומדין",
וכן בב"ד ש"א כתב "וזו ודאי שיבוש גמור לא השתבש בו אפילו אחד מן המתחילין ללמוד פרק אין עומדין".
כנראה שזה פרק מתאים למתחילים. האם זה מובא ומוכר בעוד מקורות?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 254 אורחים