ריש מכילתין כ' תוס', וגם אני עני, למה נקרא גט אשה גט, אבל מה שכל השטרות נקראין גט לא מצינו טעם, וה"א לשון פרסי הוא. וראיתי בש"ג [שלטי גבורים] שסביב המרדכי, אבן א' יש בכרכי הים נקרא גאטא ומגרש כל סביביו. אמנם בגדולת מרדכי שם סביב המרדכי ושנדפס בפ"ע הגירסא שמגרר כל סביביו. ועיינתי בספרו של ר' אברהם הרופא בשלטי גבורים גדול המחובר על טבעיי' שם באבן הנקרא גאטא שמדבק אליו כל שאצלו קש ונייר וכדומה, וא"כ הגירסא שמגרר כל סביביו שמגרר אצלו ממקום הסמוך לו הוא נכון. ועל כן נקראו כל השטרות שהם מחברים בין ב' אנשים הלוה והמלוה הלוקח והמוכר וכדומה נקרא גט על שם אבן גאגאטה הנ"ל, ואך גט גירושין שהוא מפריד בין הדבקים נ"ל מטעם דלעיל ריש מכילתין.
לפנינו תופעה מרתקת, כאשר החת"ס נבוך בין גירסאות ה'שלטי גיבורים' שעל המרדכי, שחיברו רבי יהושע בועז לבית ברוך בעל עין משפט, (ונדפס לראשונה בסביוניטה שנת שד"י), ופשר דבר הוא מוצא ומכריע ע"פ המובא בספר אחר הנקרא 'שלטי הגיבורים' שחיברו הרופא כמה"ר אברהם שער אריה ממנטובה, (על ענינים מצורת הבית והקרבנות, ועל מלאכת המוזיק"א וטבעי ב"ח וסדר לימוד וכיוצא. לשון החיד"א בספר שם הגדולים).