לעומקו של דבר כתב:אגב, יש בחת"ס - אולי שם - שבצומות יהיה ג"כ איסור מלאכה, מל' הפסוק "ולמועדים".
ושאלה מעניינת, האם יהיו בצומות לעת"ל יוט"ש? שמעתי ע"ז שיעור מעניין. (רמז לאחת האפשרויות - שיטת המנ"ח בגדר התאריך של הצומות)
בברכה המשולשת כתב:לעומקו של דבר כתב:אגב, יש בחת"ס - אולי שם - שבצומות יהיה ג"כ איסור מלאכה, מל' הפסוק "ולמועדים".
ושאלה מעניינת, האם יהיו בצומות לעת"ל יוט"ש? שמעתי ע"ז שיעור מעניין. (רמז לאחת האפשרויות - שיטת המנ"ח בגדר התאריך של הצומות)
לכאורה פשוט שלעת"ל לא יהיו יהודים בגלות. כולם יהיו בא"י
שש ושמח כתב:לכאורה כיון שמצוי תחבורה מהירה ותקשורת לא יהיה לעת"ל שום מקום שאין שלוחי בי"ד מגיעים לשם.
לעומקו של דבר כתב:שש ושמח כתב:לכאורה כיון שמצוי תחבורה מהירה ותקשורת לא יהיה לעת"ל שום מקום שאין שלוחי בי"ד מגיעים לשם.
כבר היום יש ואעפ"כ מנהג אבותינו בידינו.
רציני כתב:עיין פרדס יוסף החדש ריש פרשת פנחס ושם מובא גם להיפך שתשעה באב יהיה יום טוב ראשון כל השנה חול המועד וי"ז בתמוז יום טוב אחרון. עיי"ש.
רציני כתב:עיין פרדס יוסף החדש ריש פרשת פנחס ושם מובא גם להיפך שתשעה באב יהיה יום טוב ראשון כל השנה חול המועד וי"ז בתמוז יום טוב אחרון. עיי"ש.
שש ושמח כתב:לעומקו של דבר כתב:שש ושמח כתב:לכאורה כיון שמצוי תחבורה מהירה ותקשורת לא יהיה לעת"ל שום מקום שאין שלוחי בי"ד מגיעים לשם.
כבר היום יש ואעפ"כ מנהג אבותינו בידינו.
לכאורה זה רק משום שאין מקדשים ע"פ הראיה, אבל אם יקדשו ע"פ הראיה ושלוחי בבי"ד יגיעו בפועל [בעצמם או שיודיעו ע"י התקשורת] בודאי ל"ש לומר מנהג אבותינו בידינו. [הגע עצמך, אם בזמן בית שני היה מקום שמעיקרא לא היו שלוחי בי"ד מגיעים לשם ושוב נשתנו סדרי הליכתם והחלו להגיע לשם, וכי ממשיכים לעשות יוט"ש?]
בברכה המשולשת כתב:אבל לעת"ל ממה נפשך או שיהיה למקומות הנ"ל גדר א"י (ואז לא יחול על זה מנהג אבותיכם בידכם) או שלא יהיו שם יהודים
בברכה המשולשת כתב:אה"נ. אולם נראה לענ"ד שלעת"ל הסנהדרין יורו שבכה"ג לא ינהגו יוט"ש
בקרו טלה כתב:ימי בין המצרים יהפכו לחול המועד, מה המקור
ישורון250 כתב:בדרשות החתם סופר חלק א דרוש לח' טבת (פז טור ב): אמרו הקדמונים שיהיה י"ז תמוז וט' באב יום טוב, וכ"א יום שביניהם כמו חול המועד.
מי יודע לאיזה "קדמונים" נתכוין.
ומח"א שמעתי שכן כתוב בספר מקדש מלך פירוש זה"ק, ומאחר שמעתי שכן כתוב בספר אמרי פינחס.
יישר כח מראש לכל המאירים.
חזור אל “בין המצרים, תשעה באב וחמשה עשר באב”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים