סגי נהור כתב:אם מדובר באנשים שמעוניינים ללמוד ולהבין (ובעלי כשרונות סבירים), יש להמליץ המלצה גורפת ללמוד את הפרקים הידועים מנזיקין - אלו מציאות, המניח, המפקיד, השוכר וכו', נושאים שמגרים את המחשבה, שאפשר לתרגמם גם למושגי העולם שלנו ושהשומעים יכולים להביע דעתם עליהם. וק"ל.
אם מדובר במסורתיים ומתחזקים שרוצים "שיעור תורה" - ברכות, מגילה וכדומה.
בברכה המשולשת כתב:איזה שפה הם דוברים?
סגי נהור כתב:אולי יתלה חוסר הצלחתו בסגנון הסברה שאינו מתאים לשומעים. הנני לומד עם ציבורים כאלו גמרא מסדר נזיקין, וכמוני יש רבים.
אום אני חומה כתב:מניסיון (של אחרים): רק לא גיטין קידושין, כי הם לא ישלימו עם ההבנה שהאישה פסיבית בתהליכי האישות.
חוקרנוביץ כתב:מקובל אלו מציאות,המפקיד לדעתי פרק קשה לילדים,
כמו"כ פרק ראשון בבא קמא גם קשה
שמעתי פעם שהעניין שאמרו ללמוד בבא מציעא ואלו מציאות תחילה
זה לחנכו בזהירות ממון מתחילתו.
קוגן כתב:מה המסכת שכדאי ללמוד עם מי שמתחיל ללמוד גמרא?
אני צריך לדעת בשביל ללמוד עם אנשים שחזרו בתשובה, ורוצים ללמוד גמרא.
ואולי זה לא דומה לילד בכיתה ה' שמתחיל ללמוד גמרא.
קראקובער כתב:מי אמר שכולם צריכים ללמוד גמרא דווקא? שמעתי מהרב אברהם גורביץ מי-ם מח"ס אור אברהם שבזמנו הרב שך מאד התנגד לשוטנשטיין וכששאלו אותו מה עם אלו שלא יכולים אחרת? ענה להם שבשטעטעל היו חבורת תהילים, עין יעקב ומשניות וחיי אדם ולא כולם למדו גמרא.
נ.ב. בניגוד למיתוס לא כל בעל עגלה בליטא היה בקיא בש"ס....
גימפעל כתב:שמעתי מר"מ בישיבה לבעלי תשובה סטודנטים, שניסה ללמוד איתם גמרא מסדר נזיקין ולא הצליח בגלל שאת המושגים הם מכירים ואת הסברות הם לא מבינים כלל, ולכן עבר ללמוד סדר מועד שם הצליחו הרבה יותר.
איתן כתב:אמנם אני אישית הייתי מעדיף ללמד עם מישהו מסכת מעשית כמו שבת או ביצה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 152 אורחים