מה שנכון נכון כתב:בשתיה יש לצרף גם את הצד שחיוב ברכה אחרונה על משקין הוא בכזית. [לאו דוקא מצד ס"ס בברכות].
רון כתב: ומה כל אחד עושה בביתו הוא, לאחר שאכל כמה עוגיות שהם שיעור רא"ח נאה, האם מברך או לא?
יוצא פוניבז' כתב:רון כתב: ומה כל אחד עושה בביתו הוא, לאחר שאכל כמה עוגיות שהם שיעור רא"ח נאה, האם מברך או לא?
בשיעור כזית אין כמעט הבדל בין הדעות (מאחר שהחזו"א מיקל בשליש ביצה, ובהוראה בע"פ מוסרים שהיקל יותר מזה כשיטת הגר"ח מוולאזי'ן).
השאלה מצויה בשיעור רביעית. וכן בענין שיעור חלה.
שומע ומשמיע כתב:טוב, אז אני מברך גם על השיעור הקטן.
יוסף משה כתב:יוצא פוניבז' כתב:רון כתב: ומה כל אחד עושה בביתו הוא, לאחר שאכל כמה עוגיות שהם שיעור רא"ח נאה, האם מברך או לא?
בשיעור כזית אין כמעט הבדל בין הדעות (מאחר שהחזו"א מיקל בשליש ביצה, ובהוראה בע"פ מוסרים שהיקל יותר מזה כשיטת הגר"ח מוולאזי'ן).
השאלה מצויה בשיעור רביעית. וכן בענין שיעור חלה.
מכתב הגרח"ק (מספרו של הרב מרגולין):
רון כתב:לכבוד הרה"ג דפה שליט"א
היות והיה לי דיון עם ת"ח גדול שיחי' לאוי"ט, והוא טען שמנהג העולם הוא שלא מברכים ברכה אחרונה על פחות משיעור חזו"א, ואם שותה כוס שיש בה שיעור רא"ח נאה לא מברך ברכה אחרונה.
וזה היה אצלי חידוש גדול מאד שכך המנהג, אודה לחו"ר הפורום המכובד אם יחוו דעתם כיצד הם נוהגים לדינא בכל יום ויום.
בקיצור, האם אתם מברכים על שתיה [רצופה כמובן] מכוס חד פעמית שאינה מלאה רק רוב כוס. והוא מעשים בכל יום. מה מנהגכם?
נחוניא כתב:שמעתי סיפור שפעם היה אחד אצל החפץ חיים, וראה שמשתמש עם כוס קטן, ותמה על זה, כי הלא פסק הלכתא במשנה ברורה להחמיר כשיעור היותר גדול. אז ענה שבספר צריך לכתוב מה שנראה להלכה, אבל למעשה הוא נהוג כמו שנהגו אבותיו.
האם יש מקור לזה הסיפור?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים