הודעהעל ידי נהר שלום » א' אוקטובר 16, 2016 5:08 am
כמה מראי מקומות בעניין
עי' בחזון עובדיה סוכות [עמ' ס"ט] בעניין סוכה תחת חבלי כביסה, שהתיר אף במקרה שיש הרבה חבלי כביסה תוך ג' טפחים.
במנחת שלמה [קמא, חלק ב’ עמ’ תרכ"ב סימן צ"א אות י"ט] כתב להתיר אף אי אמרינן לבוד לחומרא.
בשו"ת אור יצחק עבאדי (בהיברו בוקס נקרא בטעות "גניבה וגזילה" וינרוט, אברהם בן משה אהרן) [סימן או"ח סימן רכ"ד עמ’ רנ"ו] כתב להתיר, משום שאין אומרים לבוד לחומרא.
בשו"ת עמק יהושע מאמן [חלק א’ סימן כ"ג-כ”ד] כתב להתיר ברשת המחוברת לקרקע, משום שהיא מחוברת לקרקע, ומשום שאין אומרים לבוד לחומרא, ומשום שחמתה מרובה מצילתה וכמאן דליתי דמי. ועוד עי"ש.
בשו"ת דברי פינחס [חלק ב’ סימן מ"ג] כתב להתיר. עי"ש.
עיין בשו"ת דברי משולם [או"ח ג’ סימן קל"ז] שהביא כמה צירופים להתיר.
ראה תשובה ארוכה בעניין מעמיד בספר דרך ישראל – סוכה סימן ט’ עמ’ קצ"ג.
ראה קונ’ צל הסוכה בעניין פלאסטיק שקוף מכל הסכך ועוד. נדפס בירחון פרי תמרים [תשרי תשמ"ד, עמ’ ע"ה].
בשו"ת אור לציון [חלק ד’ עמ’ קלט אות ג’] כתב להתיר בחבלי כביסה אף עם עשוים ממתכת.
נערך לאחרונה על ידי
נהר שלום ב ו' אוקטובר 21, 2016 4:08 am, נערך פעם 1 בסך הכל.