כתב הלשם - מה שמשמע מדברי הגר"א בתיקונים שם בענין חג הסוכות שהוא בתשרי שהוא משום כי רק אז נתרצה הקב"ה לישראל והיה שריית ענני כבור לעיני כל ישראל ובקביעות רק מאז ולא קודם הנה בתרגום יונתן פ' בא י"ב ל"ז ובפ' בשלח י"ג כ' בענין שם סוכות וכן במכילתא שם ושם לא משמע כן כלל. והמיישב דברי הגר"א בזה רוב ברכות ינוח על ראשו
ואני הקטן לא זכיתי להבין מה מצא הלשם בתרגום המיוחס ליהונתן ובמכילתא, הרי שם מבואר רק שכבר בסוכות היו להם ענני הכבוד, ברם לדעת הגר"א בחטא העגל סרו ענני הכבוד, וכמבואר להדיא בתרגום שה"ש, והמיישב דברי הלשם בזה רוב ברכות ינוחו על ראשו.
הן אמת שדברי התרגום מהר"ם בן חביב והגר"א, צ"ת מהא דכתיב בנחמיה, ונאמרו בזה תירוצים דחוקים.