לא נורא כתב:אבקש מחו"ר הפורום, לציין לי מ"מ בענין אמירת פיטום הקטורת על קלף דייקא, ענינה וסגולתה.
תזכו למצוות.
עמדתי ואתבונן במ"ש הגר"ח פלאג'י בכף החיים (סי' טו"ב אות ח"י) בשם משפט צדק, שנכון לכתוב פרשת פיטום הקטורת והברייתא שלה על קלף או גויל בכתב אשורית כמו בספר תורה, ובכל יום יקרא מתוכה פיטום הקטורת, והיא סגולה לפרנסה טובה ועושר, כי הקטורת מעשרת (יומא כו א) ותמיד תהיה פרנסתו בריוח. וכ"כ עוד בספרו רוח חיים (סי' קלב סק"ד). ויסודתו בהררי קודש בספר סדר היום לרבינו משה בן מכיר (אשר חי בדורו של מרן הבית יוסף) עמוד ט וז"ל: והחושש על נפשו ראוי לו להשתדל בכל עוז, לכתוב כל ענין הקטורת בקלף כשר בכתיבה אשורית, ולקרות אותו פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב, ואני ערב. עכ"ל. והעתיקו הרב מעבר יבק (ענן הקטורת סוף פרק ב דף קסא ע"א). וכן נהגו בכמה קהלות.
איתן כתב:מוזר שתהיה סגולה שקשורה לכתיבת קטע מתורה שבעל פה שאיו לכותבה. אלא שנצרכו לכך מפני הקושי.
בקבצי או"ת היה פולמוס מתמשך ע"כ.יוצא פוניבז' כתב:איתן כתב:מוזר שתהיה סגולה שקשורה לכתיבת קטע מתורה שבעל פה שאיו לכותבה. אלא שנצרכו לכך מפני הקושי.
הקושי הוא להיפך, נהיגת היתר בכתיבת פרשה מתורה שבכתב.
בשם הגריש"א מטו להיתר משום שהוא בכלל היתר כתיבת סידורים.
יוצא פוניבז' כתב:איתן כתב:מוזר שתהיה סגולה שקשורה לכתיבת קטע מתורה שבעל פה שאיו לכותבה. אלא שנצרכו לכך מפני הקושי.
הקושי הוא להיפך, נהיגת היתר בכתיבת פרשה מתורה שבכתב.
בשם הגריש"א מטו להיתר משום שהוא בכלל היתר כתיבת סידורים.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי למה הקושי הוא להיפך. הקושי כאן הוא שאין היתר לכתוב דברים שבעל פה, כמו שכתב איתן וזה נושא הסידורים שהוזכר.
לא יכתוב מגילה בפני עצמה שיהיו בה פרשיות. ואין כותבין מגילה לתינוק להתלמד בה, ואם דעתו להשלימה לחומש, מותר.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי את כוונתך.
פיטום הקטורת הוא ברייתא ולא פרשה מן התורה. והבעייה בכתיבתה הוא משום דברים שבע"פ אי אתה רשאי לכתבן.
עמדתי ואתבונן במ"ש הגר"ח פלאג'י בכף החיים (סי' טו"ב אות ח"י) בשם משפט צדק, שנכון לכתוב פרשת פיטום הקטורת והברייתא שלה על קלף או גויל בכתב אשורית כמו בספר תורה
איתן כתב:מוזר שתהיה סגולה שקשורה לכתיבת קטע מתורה שבעל פה שאיו לכותבה. אלא שנצרכו לכך מפני הקושי.
אנא עבדא כתב:ולגבי קלף, הא לך מקום יותר קדום מהגר"ח פלאג'י, והוא מה שכתב בעל ה"סדר היום" (ב"סדר עבודה"):
"החושש עליו ועל נפשו ראוי להשתדל בכל עוז בענין הזה, ולכתוב כל ענין הקטורת בקלף כשר בכתובת אשורית ולקרות אותו פעם אחד בבוקר ובערב בכוונה גדולה, ואני ערב".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 161 אורחים