הודעהעל ידי י. אברהם » ש' נובמבר 19, 2016 7:56 pm
בראש המאמר הביא דברי הרמב"ן שכ' שאברהם הביא עמו עצים מביתו, שחשש לדין תורה דעץ שנמצא בו תולעת פסול.
ודייק מזה דאפשר להפיק מכל פרט ופרט של מהלך העקידה שיהא תואם עם כללי התורה.
ולכאו' אי משום הא לאו ראיה, דכד דייקת שפיר בל' הרמב"ן,
וז"ל: ויבקע עצי עולה, זריזותו במצוה, אולי לא ימצא במקום ההוא עצים והוליכם שלשה ימים. או שהיה אברהם פוסל לקרבן עץ שנמצא בו תולעת כדין התורה (מדות פ"ב מ"ה), ולקח מביתו עצים טובים לעולה וכו'.
הרי שהרמב"ן לא כתב שעץ שנמצא בו תולעת פסול לקרבן, אלא כתב שהי' אברהם פוסל כו' כדין תורה.
(אגב, התוי"ט במשנה במדות שם כתב 'לא ראיתי לו סמך לזה בכתוב'. ולדברי הרמב"ן יש כאן סמך).