לבנון כתב:פירוש נוסף (על דרך הפשט), ראה בספר לקוטי תורה לאריז"ל. (כמדומני שנמצא גם בשער הפסוקים).
אני לא מחלק ציונים לקדמונים, אבל אני נהניתי ביותר מפירושו.
חוקרנוביץ כתב:לבנון כתב:פירוש נוסף (על דרך הפשט), ראה בספר לקוטי תורה לאריז"ל. (כמדומני שנמצא גם בשער הפסוקים).
אני לא מחלק ציונים לקדמונים, אבל אני נהניתי ביותר מפירושו.
אם יכול לתת הפניה או לעלות את החומר
מנצפך כתב:זכורני שראיתי פעם באחד מספרי החת"ס ביאור ארוך ויפה שלכן אמר ואדוני זקן ולא ואני זקנתי כיון שראתה שפיסה נידה והבינה שיכול להיעשות לה נס כיון שעוד לא היו לה ילדים, אבל לאברהם אין סיבה שיעשה נס כיון שכבר היה לו את ישמעאל.
אני לא זוכר מדויק, אולי מישהו זוכר משהו כזה?
מנצפך כתב:מישהו יודע היכן המהרש"א?
חוקרנוביץ כתב:ד"א ידוע שדם שאינו ממקור אינו מטמא וא"כ צ"ב למה טמאה הרי לא היה לא רחם.
מנצפך כתב:מישהו יודע היכן המהרש"א?
חיימקה כתב:מנצפך כתב:מישהו יודע היכן המהרש"א?
ו:
מנצפך כתב:חוקרנוביץ כתב:ד"א ידוע שדם שאינו ממקור אינו מטמא וא"כ צ"ב למה טמאה הרי לא היה לא רחם.
לא הבנתי, אם לא היה לה רחם איך היא ילדה?
בו עזאי כתב:בחומש רש״י השלם בסוף הכרך בחלק של הכת״י יש כת״י (נ״ל כת״י אלקבץ) עם שאלה זו שעליה (רש״י) ענה ש״אין מוקדם ומאוחר בתורה״
בו עזאי כתב:בחומש רש״י השלם בסוף הכרך בחלק של הכת״י יש כת״י (נ״ל כת״י אלקבץ) עם שאלה זו שעליה (רש״י) ענה ש״אין מוקדם ומאוחר בתורה״
מה שנכון נכון כתב:בו עזאי כתב:בחומש רש״י השלם בסוף הכרך בחלק של הכת״י יש כת״י (נ״ל כת״י אלקבץ) עם שאלה זו שעליה (רש״י) ענה ש״אין מוקדם ומאוחר בתורה״
הוא לא בא ליישב את השאלה למה צחקה שרה, ובודאי שאיננו אומר שצחקה לפני הבאת האוכל למלאכים.
וכ"כ הרי"ד בנמוקיו, והובא גם בתוספות עה"ת.
צדיק613 כתב:במהרש"א יש חידוש שמובא בספרים שלעתיד ההנהגה יהיה כבית שמאי,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים