מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מבקש לדעת
הודעות: 364
הצטרף: ה' ספטמבר 15, 2011 4:46 am

קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

הודעהעל ידי מבקש לדעת » א' נובמבר 27, 2016 3:49 pm

בס"ד
בעבר דנו בענין מכונות הגילוח. viewtopic.php?f=17&t=13319&p=295579&hilit=%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%97#p295579
ראית אתמול ספר חדש מהר א. דרעי זצ"ל. שבו מתואר מחקר דקדקני הנעשה על מכונות הגלוח והוברר למעלה מכל ספר שהוא תער ממש. (כגון שבדקו משטח עור שאמנם חלק מהשערות לא נתלשו לגמרי, אבל חלק מהשערות נתלשו באפן מוחלט, וכן על ידי מריחת דיו שאינו עבה יותר מהשערה וכו' עיי"ש). וזה נעשה אף לאחר שהוצא הדבל אקשן.
מלבד זאת ישנה הקדמה של הגר"מ גרוס שליט"א שכותב שלדעת רו"ר ההיתר של מלקט ורהיטני הוא משום שדרך הוצאת השער היא אחרת ולא משום שאינו דרך משחיתים, (ולא כפי שכתבתי כאן viewtopic.php?f=17&t=23371&start=40 וודאי שבטלה דעתי מפני דעתו.
וזה ללא קשר למכונות הגילוח שאינו ענין למלקט ורהיטני כלל.

מעט דבש
הודעות: 4063
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

הודעהעל ידי מעט דבש » א' נובמבר 27, 2016 11:33 pm

הטענה של המתירים, כפי שהבנתי, היא שהיתר 'מספרים כעין תער' אינו משום שמשאיר מאורך השערה, ובפועל אין כאן השחתה, אלא משום שהצורה של החיתוך היא שונה, שאין זה כתער שחותך בפני עצמו, אלא רק בצירוף שני חלקי המספריים.

אלא שכיום, כפי שהוכח, גם במכונה הסכין חותכת בפני עצמה. והמתירים כיום טוענים, שאין זה אלא מכח הסיבוב המהיר, ואין זה כתער.

וראה על כל זה באשכול שצויין כבר, ובקובץ המצורף שם.

ומעניין, שבספר של הרב דרעי זצ"ל כל זה סוכם לא בתוך הספר, אלא רק בהערה אחת בתוך הספר, כאילו 'אגב אורחא'.

ואולי משום שהספר לא הושלם על ידו לדפוס.

מעט דבש
הודעות: 4063
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' אוגוסט 08, 2017 2:55 pm

לנושא האשכול, ראה ציונים לאשכולות נוספים כאן:
viewtopic.php?p=390171#p390171

איש פלוני
הודעות: 784
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm
יצירת קשר:

Re: קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

הודעהעל ידי איש פלוני » ב' אוגוסט 28, 2017 12:49 am

מצאתי בספר הנ"ל משהו תמוה:
"ומהי ההגדרה של "משהו מהשערה", הגדיר זאת מרן עמוד ההוראה הגרי"ש אלישיב זצ"ל, דשיעור "משהו" היינו לכה"פ "כדי קריצת ציפורן"".
הגדרת המיוחסת למרן הגרי"ש נמצאת בפירוש בשו"ת חת"ס או"ח קנ"ד (שמזכירו המחבר באותו עמוד) וכמעט בפירוש בגמ' נידה נ"ב. ומה לו לתלות זאת בגרי"ש?
ובהמשך הקטע: "ולפיכך יש להרגיש כל שערה ושערה, באופן שאצבע היד מועבר על פני העור תורגש השערה... ודי שהשערה תורגש בהעבר היד בכיון הנוגד את מקום צמיחת השערה".
האומנם שיעור קריצת הציפורן הוא רק כדי שיוכלו להרגיש זאת בהעברת האצבע???
ואשמח אם מישהו יבהיר לי זאת.
נערך לאחרונה על ידי איש פלוני ב ו' ספטמבר 01, 2017 11:10 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 4063
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קונטרס חדש על איסור מכונות הגילוח

הודעהעל ידי מעט דבש » ב' אוגוסט 28, 2017 1:02 am

מתוך הספר 'כעין תער' עמ' לא
גילוח הזקן - שיעור השיער שצריך להשאר.GIF
גילוח הזקן - שיעור השיער שצריך להשאר.GIF (33.86 KiB) נצפה 2206 פעמים


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 136 אורחים