עזריאל ברגר כתב:אין גבול לכמה שאפשר להוסיף חומרות שלא שערום אבותינו, שמביאות לידי קולא מכיוון אחר.
"אך באמת נראה ... משניתנה התורה, בעינן ... שיתכווין .. הוא קונה אותה לו לאשה. ואם לא יתכוון לקנותה ... אף שמייחדה אליו, ויודע שתהיה מיוחדת לו, כיון שלא התכוון לקנותה בכך, לא חשיב קידושין. לכן יש להזהיר למסדרי קידושין שיזכירו להחתן שיתכוון לקנותה בכך. וראיתי למחותני הגאון הקדוש בעל מנחת חינוך זצ"ל, אשר בעת שהיה מסדר קידושין היה נוהג להזהיר להחתן שיתכוין לכוונת מצוה, לצאת ידי השיטות האומרים דמצוות צריכות כוונה. ולדעתי נראה, שמלבד כוונת מצוה, בענין גם כן כוונת קנין, שיתכוון לקנותה בכך. ואף למאן דאמר 'מצוות אין צריכות כוונה', 'כוונת קנין' בעינן לכולי עלמא".
פרי יהושע כתב:אם הייתם חושבים שמדובר על ראש ישיבה צעיר, לא, היה מדובר על אחד מזקני הדור, ובאמת התפלאתי מה ראה להוסיף חומרא כמנהג הצעירים במחוזתינו, מצד שני החתן וכל המברכים וכולי אמרו הכל ברמקול, ובזה יש רבים שמחמירים לאחרונה, גם העדים לא חתמו תחת החופה כמו שהנהיגו לאחרונה. ואגב המנהג לקנות בקניין את החדר ייחוד, הוא מנהג חדש יחסית, שמעתי מתלמיד של הרב שך זלה"ה סיפור נחמד איך שלא היה מוכן לשמוע על כך.
קו ירוק כתב:גם בחיי מרן הרב שך, החתנים קנו את מקום החופה, ומנהלי האולמות ידעו מזה...
(אבל לא שמעתי מה דעתו. רק מענין לענין שהוא התנגד בתוקף לתנינת יד אחר החופה, והתבטא חיבה בפרהסיא?!)
לעומקו של דבר כתב:פרי יהושע כתב:אם הייתם חושבים שמדובר על ראש ישיבה צעיר, לא, היה מדובר על אחד מזקני הדור, ובאמת התפלאתי מה ראה להוסיף חומרא כמנהג הצעירים במחוזתינו, מצד שני החתן וכל המברכים וכולי אמרו הכל ברמקול, ובזה יש רבים שמחמירים לאחרונה, גם העדים לא חתמו תחת החופה כמו שהנהיגו לאחרונה. ואגב המנהג לקנות בקניין את החדר ייחוד, הוא מנהג חדש יחסית, שמעתי מתלמיד של הרב שך זלה"ה סיפור נחמד איך שלא היה מוכן לשמוע על כך.
אולי לרבים חדש, אבל הוא ישן מר' יהושע לייב (ומהרוגוטשובער?)
פרי יהושע כתב:קו ירוק כתב:גם בחיי מרן הרב שך, החתנים קנו את מקום החופה, ומנהלי האולמות ידעו מזה...
(אבל לא שמעתי מה דעתו. רק מענין לענין שהוא התנגד בתוקף לתנינת יד אחר החופה, והתבטא חיבה בפרהסיא?!)
נשמע גם חדשות והוא מנהג ישן נושן ומעולם לא שמענו לבד מחופת נידה.
פרי יהושע כתב:אם הייתם חושבים שמדובר על ראש ישיבה צעיר, לא, היה מדובר על אחד מזקני הדור, ובאמת התפלאתי מה ראה להוסיף חומרא כמנהג הצעירים במחוזתינו, מצד שני החתן וכל המברכים וכולי אמרו הכל ברמקול, ובזה יש רבים שמחמירים לאחרונה, גם העדים לא חתמו תחת החופה כמו שהנהיגו לאחרונה. ואגב המנהג לקנות בקניין את החדר ייחוד, הוא מנהג חדש יחסית, שמעתי מתלמיד של הרב שך זלה"ה סיפור נחמד איך שלא היה מוכן לשמוע על כך.
אליהו בן עמרם כתב:
בכל מקרה, זה עדיף לי, על פני "טקס" משמים וחוזר על עצמו, שמהווה בסה"כ עוד "יריית פתיחה" להילולא...
קו ירוק כתב:פרי יהושע כתב:קו ירוק כתב:גם בחיי מרן הרב שך, החתנים קנו את מקום החופה, ומנהלי האולמות ידעו מזה...
(אבל לא שמעתי מה דעתו. רק מענין לענין שהוא התנגד בתוקף לנתינת יד אחר החופה, והתבטא חיבה בפרהסיא?!)
נשמע גם חדשות והוא מנהג ישן נושן ומעולם לא שמענו לבד מחופת נידה.
אומר הינך מעולם לא שמענו, ואומר אני לא שמענו אינו ראיה. אני לא שמעתי משהו אחר, רק ביקורת של הרב שך ושככה לא עשו בתקופתו ומסתמא עד היום.
ברור שהיה מנהג כן לתת יד בדרך לחדר יחוד, וע"ז חיווה את דעתו.
פרי יהושע כתב:קו ירוק כתב:פרי יהושע כתב:גם בחיי מרן הרב שך, החתנים קנו את מקום החופה, ומנהלי האולמות ידעו מזה...
(אבל לא שמעתי מה דעתו. רק מענין לענין שהוא התנגד בתוקף לנתינת יד אחר החופה, והתבטא חיבה בפרהסיא?!)
נשמע גם חדשות והוא מנהג ישן נושן ומעולם לא שמענו לבד מחופת נידה.
אומר הינך מעולם לא שמענו, ואומר אני לא שמענו אינו ראיה. אני לא שמעתי משהו אחר, רק ביקורת של הרב שך ושככה לא עשו בתקופתו ומסתמא עד היום.
ברור שהיה מנהג כן לתת יד בדרך לחדר יחוד, וע"ז חיווה את דעתו.
סלח לי בדוק בכל קהילות ישראל הנוהגות שלא לזוז ממנהג אבותיהם כבני הונגריה וכדו', מהם שאוחזים יד ומהן שמשלבים ידים כל אחד כמנהגו, זה בוודאי לא חדש, אבל הרב ש"ך זכותו לחשוב שכעת לא מתאים מנהג זה, ודאי כן הבין ברוחב דעתו הגדולה,
מאיר סובל כתב:הראש-ישיבה הזה לא חושש על עצמו שהוא נולד מחוץ למסגרת נישואין כשרים לכתחילה?!
שיר ורננים כתב:מאיר סובל כתב:הראש-ישיבה הזה לא חושש על עצמו שהוא נולד מחוץ למסגרת נישואין כשרים לכתחילה?!
ר' מאיר שליט"א
בחופתי אמר לי מסדר הקדושין מו"ר הגרנ"צ פינקל זצוק"ל קודם נתינת הטבעת לכוון שאני קונה דבר(כמדו' שהתבטא בל' "חפץ" -לא ראיתי את ההסרטה שנים. ..). ופוק חזי גברא רבה דאמר כן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים