דראל כתב:הראם הוא בע"ח מקרין ממשפחת הפריים. האופציות בתוך הגדרה זו הן רבות. החל משור הבר (אבי השור המבוית בימינו) המשך בתאו ובזמר וכלה בבע"ח הקרוי בימינו ראם.
היו חוקרים שהרחיקו לכת והציעו שהכוונה לבע"ח עם קרן אחת הלא הוא... הקרנף שחי במצרים.
להרחיק לכת יותר מזה או להבין את דרשת חז"ל כפשוטה...
גוראריה כתב:דראל כתב:הראם הוא בע"ח מקרין ממשפחת הפריים. האופציות בתוך הגדרה זו הן רבות. החל משור הבר (אבי השור המבוית בימינו) המשך בתאו ובזמר וכלה בבע"ח הקרוי בימינו ראם.
היו חוקרים שהרחיקו לכת והציעו שהכוונה לבע"ח עם קרן אחת הלא הוא... הקרנף שחי במצרים.
להרחיק לכת יותר מזה או להבין את דרשת חז"ל כפשוטה...
הראם הוא - לדעת אונקלוס - הדישון שבשבעת החיות הטהורות. כדמתרגם 'רימא'. על התאו תרגם 'תורבאלא' וכמבואר ברש"י ובראשונים היינו תור באלא, שור היער, בקיצער: שור הבר. כך ששור הבר לחוד וראם-דישון לחוד.
על זמר כידוע שפי' רס"ג שהוא הג'ירפה ["אל ג'רף" בלשונו] כך שגם זמר לחוד.
לגבי השמות שבזמנינו איני יודע לפי מה החליטו לחלק את המשפחה העניפה של הצבאים, האנטילופות והאימפלות ולהחליט מהו צבי, מהו איל ומהו יחמור או דישון.
לגבי הראם הענק בחז"ל, לכאורה נראה שהכוונה למין בפ"ע, נדיר בגדלו, ולא משהו שהיה ביישוב בכלל.
דראל כתב:גוראריה כתב:דראל כתב:הראם הוא בע"ח מקרין ממשפחת הפריים. האופציות בתוך הגדרה זו הן רבות. החל משור הבר (אבי השור המבוית בימינו) המשך בתאו ובזמר וכלה בבע"ח הקרוי בימינו ראם.
היו חוקרים שהרחיקו לכת והציעו שהכוונה לבע"ח עם קרן אחת הלא הוא... הקרנף שחי במצרים.
להרחיק לכת יותר מזה או להבין את דרשת חז"ל כפשוטה...
על זמר כידוע שפי' רס"ג שהוא הג'ירפה ["אל ג'רף" בלשונו] כך שגם זמר לחוד.
.
פסלת את הזמר, בגלל דעה יחידאית של רס"ג. דעה שרוב מוחלט של המפרשים חלקו עליה.
דראל כתב:אם כל הצעקה שלך היתה על דעה יחידאית, איך הגעת לקשקושים על בן יהודה?!
דראל כתב:בקצרה, בין כל התרגומים הקדומים יש מחלוקת בזיהוי הזמר.
היחיד מבין הפרשנים שמזהה את הזמר כג'ירפה הוא רס"ג. מספר הפרשנים האחרים שציינת, מסתמכים על דעת רס"ג.
שאר הפרשנים לא מביעים דעתם לחיוב או לשלילה.
בן יהודה הוא אולי חברך או חבר אביך, אך לא חברי, אז לא הבנתי עד עתה לשם מה היה צורך להזכירו כאן, ובפעם הבאה שאתה מצטט מפשקווילים וירטואליים, הודע זאת.
היא שיחתי כתב:לגי'רפה נראה לי שאין קרנים, או שזה זן נכחד
אצב כתב:היא שיחתי כתב:לגי'רפה נראה לי שאין קרנים, או שזה זן נכחד
דוקא לג'ירפה יש קרנים
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CDIQ9QEwBw
(אבל זה עדיין לא אומר שהיא היא הראם)
גוראריה כתב:אצב כתב:היא שיחתי כתב:לגי'רפה נראה לי שאין קרנים, או שזה זן נכחד
דוקא לג'ירפה יש קרנים
http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... CDIQ9QEwBw
(אבל זה עדיין לא אומר שהיא היא הראם)
אויך מיר קרניים...
על קרנוניות אלו נאמר וקרני ראם קרניו שאחז"ל שתיאר את הדר קרני הראם דווקא [יותר מבכור שורו!]?
גוראריה כתב:דראל כתב:הראם הוא בע"ח מקרין ממשפחת הפריים. האופציות בתוך הגדרה זו הן רבות. החל משור הבר (אבי השור המבוית בימינו) המשך בתאו ובזמר וכלה בבע"ח הקרוי בימינו ראם.
היו חוקרים שהרחיקו לכת והציעו שהכוונה לבע"ח עם קרן אחת הלא הוא... הקרנף שחי במצרים.
להרחיק לכת יותר מזה או להבין את דרשת חז"ל כפשוטה...
הראם הוא - לדעת אונקלוס - הדישון שבשבעת החיות הטהורות. כדמתרגם 'רימא'. על התאו תרגם 'תורבאלא' וכמבואר ברש"י ובראשונים היינו תור באלא, שור היער, בקיצער: שור הבר. כך ששור הבר לחוד וראם-דישון לחוד.
על זמר כידוע שפי' רס"ג שהוא הג'ירפה ["אל ג'רף" בלשונו] כך שגם זמר לחוד.
לגבי השמות שבזמנינו איני יודע לפי מה החליטו לחלק את המשפחה העניפה של הצבאים, האנטילופות והאימפלות ולהחליט מהו צבי, מהו איל ומהו יחמור או דישון.
לגבי הראם הענק בחז"ל, לכאורה נראה שהכוונה למין בפ"ע, נדיר בגדלו, ולא משהו שהיה ביישוב בכלל.
יאיר כתב:גוראריה כתב:דראל כתב:הראם הוא בע"ח מקרין ממשפחת הפריים. האופציות בתוך הגדרה זו הן רבות. החל משור הבר (אבי השור המבוית בימינו) המשך בתאו ובזמר וכלה בבע"ח הקרוי בימינו ראם.
היו חוקרים שהרחיקו לכת והציעו שהכוונה לבע"ח עם קרן אחת הלא הוא... הקרנף שחי במצרים.
להרחיק לכת יותר מזה או להבין את דרשת חז"ל כפשוטה...
הראם הוא - לדעת אונקלוס - הדישון שבשבעת החיות הטהורות. כדמתרגם 'רימא'. על התאו תרגם 'תורבאלא' וכמבואר ברש"י ובראשונים היינו תור באלא, שור היער, בקיצער: שור הבר. כך ששור הבר לחוד וראם-דישון לחוד.
על זמר כידוע שפי' רס"ג שהוא הג'ירפה ["אל ג'רף" בלשונו] כך שגם זמר לחוד.
לגבי השמות שבזמנינו איני יודע לפי מה החליטו לחלק את המשפחה העניפה של הצבאים, האנטילופות והאימפלות ולהחליט מהו צבי, מהו איל ומהו יחמור או דישון.
לגבי הראם הענק בחז"ל, לכאורה נראה שהכוונה למין בפ"ע, נדיר בגדלו, ולא משהו שהיה ביישוב בכלל.
הוקדש לכך פרק שלם העוסק בענין בהרחבה ב"מהפך 2".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים