השגות הראב"ד ברכות יא-טו כתב:מפני שזו הברכה הוקבעה על הנרות שבמקדש שהן של תורה לפיכך עשאוהו כשל תורה
מילה קטנה והבדל גדול, האם מפו' בראב"ד שבירכו על הדלקת המנורה במקדש או לאו, (וראיתי שתמהו בזה על האומרים שבמקדש הנחה עושה מצוה, והרי מבו' בגמ' דנוסח ברכתינו מוכיח שהדלקה עושה מצוה), ורמב"ם פרנקל אהבה אינו תח"י כעת לבדוק הנוסח, אשמח לעזרתכם.אבודרהם בשם הראב"ד כתב:מפני שזאת הברכה הוקבעה על נס הנרות שבמקדש שהם של תורה לפיכך עשאוה כשל תורה