כותב כתב:אבל מה יהיה עם אלו הרוצים ליהנות גם ממהודרה הראשונה? האם אפשר להשיגו באיזה מקום?
זקן ששכח כתב: אגב, 'מכתם' מה הוא?
חנבין כתב:תודה באשי, זכור לי מקור מראשוני אשכנז בשם מדרש שבא על "חמרתא", וכנראה זה מובא בהמשך שלא הבאת.
המענין הוא שבפי' ר' נתנאל על אסתר (מביאו הגרח"ק ב"למכסה עתיק") מובא שבא על "המדתא", וכמעט ברור שלשני הדעות האשכנזית והתימנית מקור אחד, ובגלל דמיון האותיות הפך חמרתא להמדתא או להיפך.
חכם באשי כתב:הספר יצא לאור, בס"ד.
כרכו הראשון מצוי בחנויות.
חכם באשי כתב:לא הבנת.
הספר כולו, על שני כרכיו יצא לאור.
בחנויות מצוי רק הכרך הראשון.
חכם באשי כתב:השני יהיה בחנויות בסביבות חג השבועות.
מחיר כל כרך 60 ש"ח. קצת יקר, אבל ההוצאות היו גדולות ביותר.
ר' גרונם יקום פורקן כתב:במזל טוב!!
יש לעיין אם על ספר יש לברך כבשעת לידת הבן: "שתזכה לגדלו לתורה ולחופה ולמע"ט", או כבשעת לידת הבת: "תזכה לגדלה לתפור, לטוות, לסרוג ולמע״ט".
ר' גרונם יקום פורקן כתב:קל מאוד לפזר מסמרים על הכביש ואחר כך לפתוח גמ"ח לגלגלים ועוד להיראות צדיק נשגב.
כפי שאי"ס תיאר היטב, מדובר בספר שכל כולו פרפראות לחכמה, ועד כמה שזכרוני אינו בוגד בי, בהקדמה לספר הוא אינו מוצג כפתיחת תרעין דחכמתא. "אכן, אין ספק שהספר ישמש כקודמו, כספר עזר מעולה, ולא שום דבר מעבר לזה", וכי בשל כך על המחבר למסור התנצלות בראש הספר על שאינו ספר בהלכות טומאת מת? שמא יגלה אי"ס היכן שמע את נאקות השמחה של "מעריציו" הגדולים של רש"א?
שמח תשמח כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:קל מאוד לפזר מסמרים על הכביש ואחר כך לפתוח גמ"ח לגלגלים ועוד להיראות צדיק נשגב.
כפי שאי"ס תיאר היטב, מדובר בספר שכל כולו פרפראות לחכמה, ועד כמה שזכרוני אינו בוגד בי, בהקדמה לספר הוא אינו מוצג כפתיחת תרעין דחכמתא. "אכן, אין ספק שהספר ישמש כקודמו, כספר עזר מעולה, ולא שום דבר מעבר לזה", וכי בשל כך על המחבר למסור התנצלות בראש הספר על שאינו ספר בהלכות טומאת מת? שמא יגלה אי"ס היכן שמע את נאקות השמחה של "מעריציו" הגדולים של רש"א?
גרונם יקירי, אומר לך עובדא דהוה. אני בהציצי בכותרת האשכול הזה ממצולות ים של שמואל - אלפא ביתא תניתא דשמואל זעירא, ארכובותי דא לדא נקשן, ולא העזתי אפילו להציץ שמא אפגע. היום סוף סוף אזרתי אומץ ולשם שינוי התחלתי מהסוף להתחלה. כלומר התחלתי מהסוף ואחרי הודעתו של שיבר פשוט נשברתי. לפעמים המציאות עולה על כל דמיון.
שיבר כתב:לגרונם - קרא נא את הפתיחה המצועצעת שבראש הספר (מצורפת בראש האשכל) וראה באיזה כינויים מכנים את המלקט הדגול, שמשמע שזהו מבחר כתביו. ברם, רק מי שמתחיל לקרוא באה המציאות וטופחת על פניו - חוץ מהעתקה של נוסחאות שונות של פתגמים וסיפורי עם, אין דברי סיכום או הסבר, סתם ציטוטים מהמקורות לפי סדר כרונולוגי הפוך. (ברם, נודע לי כי ההקדמה לא מעשי ידי עורך הספר הוא, כך שלא עליו תלונתנו).
ר' גרונם יקום פורקן כתב:שלח ידו במלאכת רעהו יקירי, את מצוותך קיימתי ואת ההקדמה קראתי במלואה, שניתי ושלשתי. שמא נסתמאו עיני, אבל לא מצאתי בה כל שבח ותהילה למחבר. אני ראיתי בה תיאור מפורט של המלאכה ואופן כתיבת הספר, על הצד היותר נאות. אדרבה, הוצא אותם ונדעם, הצבע על ההפרזה שבדברים ועל ההגזמה שבתיאור, וישפוט הקהל הכצעקתה, ואז נדע אם כנים דבריך, או שמא לזות שפתיים הכבדת לשווא כדי להרבות קטטה ולהכביר מריבה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים