פרי יהושע כתב:יש אפשרות להוסיף עוד נקודה לחילוק ומחשבה, שאמלתרא מועילה למבוי כי ע"י נעשה הפתח חשוב בהיותו מצויר וזה העיקר שיהיה שם פתח למבוי שע"י אינו פרוץ בעלמא מרוח רביעית זו, ואם הוא גבוה אין כאן שם פתח אלא בהיותו מצוייר שאז הוי כפתחי המלכים וחשוב כפתח, לפי זה העיקר הזה אינו כלל בנ"ח ובסוכה.[ויש אתי ראיות לזה מהסוגי' בריש עירובין ואכמ"ל]
לעומקו של דבר כתב:עניין נורות צבעוניות לחנוכה הוא כמובן מפני שחנוכה חל ביחד עם יו"ט אחר...
בקיצור, כמדומני שכדאי לדון על אמלתרא אבל בשום אופן לא לשים בחלון דבר הדומה לעבודת ע"ז רח"ל, לפני (או אחרי או באמצע) אידיהן, ועוד ליד נרות החנוכה המסמלים הניצחון על עובדי ע"ז.
ומשכ"כ "כמו נורות צבעוניות מרצדות (שלא מנורות הצבעוניות של החגאות הנוצריים)", לא מובן מה חילוק מינים יש בזה. ועוד חילוק שאפשר לראותו כשהנורות מעל כ' אמה.
בכלל מן הסתם כל "נורה צבעונית מרצדת" שיש בשוק יוצרה עכ"פ באופן שתתאים לחגאות, ואין היצרן מיצר משהו שונה לנרות חנוכה באלעד או אפילו סוכות.
(ולתחילת המאמר, אולי באלעד לא, אבל בשאר מקומות אפשר דווקא עכשיו למצוא נרות צבעוניות בשפע)
לעומקו של דבר כתב:עניין נורות צבעוניות לחנוכה הוא כמובן מפני שחנוכה חל ביחד עם יו"ר אחר...
בקיצור, כמדומני שכדאי לדון על אמלתרא אבל בשום אופן לא לשים בחלון דבר הדומה לעבודת ע"ז רח"ל, לפני (או אחרי או באמצע) אידיהן, ועוד ליד נרות החנוכה המסמלים הניצחון על עובדי ע"ז.
ומשכ"כ "כמו נורות צבעוניות מרצדות (שלא מנורות הצבעוניות של החגאות הנוצריים)", לא מובן מה חילוק מינים יש בזה. ועוד חילוק שאפשר לראותו כשהנורות מעל כ' אמה.
בכלל מן הסתם כל "נורה צבעונית מרצדת" שיש בשוק יוצרה עכ"פ באופן שתתאים לחגאות, ואין היצרן מיצר משהו שונה לנרות חנוכה באלעד או אפילו סוכות.
(ולתחילת המאמר, אולי באלעד לא, אבל בשאר מקומות אפשר דווקא עכשיו למצוא נרות צבעוניות בשפע)
המעיין כתב:פרי יהושע כתב:יש אפשרות להוסיף עוד נקודה לחילוק ומחשבה, שאמלתרא מועילה למבוי כי ע"י נעשה הפתח חשוב בהיותו מצויר וזה העיקר שיהיה שם פתח למבוי שע"י אינו פרוץ בעלמא מרוח רביעית זו, ואם הוא גבוה אין כאן שם פתח אלא בהיותו מצוייר שאז הוי כפתחי המלכים וחשוב כפתח, לפי זה העיקר הזה אינו כלל בנ"ח ובסוכה.[ויש אתי ראיות לזה מהסוגי' בריש עירובין ואכמ"ל]
למה אתה משאיר אותנו במתח?
ש. ספראי כתב:לעומקו של דבר כתב:עניין נורות צבעוניות לחנוכה הוא כמובן מפני שחנוכה חל ביחד עם יו"ט אחר...
בקיצור, כמדומני שכדאי לדון על אמלתרא אבל בשום אופן לא לשים בחלון דבר הדומה לעבודת ע"ז רח"ל, לפני (או אחרי או באמצע) אידיהן, ועוד ליד נרות החנוכה המסמלים הניצחון על עובדי ע"ז.
ומשכ"כ "כמו נורות צבעוניות מרצדות (שלא מנורות הצבעוניות של החגאות הנוצריים)", לא מובן מה חילוק מינים יש בזה. ועוד חילוק שאפשר לראותו כשהנורות מעל כ' אמה.
בכלל מן הסתם כל "נורה צבעונית מרצדת" שיש בשוק יוצרה עכ"פ באופן שתתאים לחגאות, ואין היצרן מיצר משהו שונה לנרות חנוכה באלעד או אפילו סוכות.
(ולתחילת המאמר, אולי באלעד לא, אבל בשאר מקומות אפשר דווקא עכשיו למצוא נרות צבעוניות בשפע)
זה נכון בעיקרון.
אחר פרסום המאמר בשעתו קיבלתי כמה טלפונים מקוראים אמריקאים, שזעמו על החיבור בין הנורות הצבעוניות לחנוכה, בגלל שהם בארה"ב חיים את החגאות האלה, הרחוקים מאיתנו, בני ארץ ישראל.
אבל הרי רבים משתמשים בנורות צבעוניות לסוכות, ע"פ תשובת הגרש"ו בשבט הלוי שהתיר זאת. ומי שבכל זאת נפשו סולדת מזה, יכול לארגן אמלתרא אחרת, כיד הדמיון הטובה עליו. השוק מלא ברעיונות צבעוניים ומדליקים...
לעומקו של דבר כתב:ש. ספראי כתב:לעומקו של דבר כתב:עניין נורות צבעוניות לחנוכה הוא כמובן מפני שחנוכה חל ביחד עם יו"ט אחר...
בקיצור, כמדומני שכדאי לדון על אמלתרא אבל בשום אופן לא לשים בחלון דבר הדומה לעבודת ע"ז רח"ל, לפני (או אחרי או באמצע) אידיהן, ועוד ליד נרות החנוכה המסמלים הניצחון על עובדי ע"ז.
ומשכ"כ "כמו נורות צבעוניות מרצדות (שלא מנורות הצבעוניות של החגאות הנוצריים)", לא מובן מה חילוק מינים יש בזה. ועוד חילוק שאפשר לראותו כשהנורות מעל כ' אמה.
בכלל מן הסתם כל "נורה צבעונית מרצדת" שיש בשוק יוצרה עכ"פ באופן שתתאים לחגאות, ואין היצרן מיצר משהו שונה לנרות חנוכה באלעד או אפילו סוכות.
(ולתחילת המאמר, אולי באלעד לא, אבל בשאר מקומות אפשר דווקא עכשיו למצוא נרות צבעוניות בשפע)
זה נכון בעיקרון.
אחר פרסום המאמר בשעתו קיבלתי כמה טלפונים מקוראים אמריקאים, שזעמו על החיבור בין הנורות הצבעוניות לחנוכה, בגלל שהם בארה"ב חיים את החגאות האלה, הרחוקים מאיתנו, בני ארץ ישראל.
אבל הרי רבים משתמשים בנורות צבעוניות לסוכות, ע"פ תשובת הגרש"ו בשבט הלוי שהתיר זאת. ומי שבכל זאת נפשו סולדת מזה, יכול לארגן אמלתרא אחרת, כיד הדמיון הטובה עליו. השוק מלא ברעיונות צבעוניים ומדליקים...
החילוק מסוכות ברור, (לא דנתי מצד שהנורות עצמם נחשבות לתשמיש ע"ז אלא שהצבתם בחלון בזמן חגאותיהם זה מכוער מאוד)
אבל טוב שהדרת בך, וכל יהודי טוב נפשו סולדת מע"ז ואכן אפשר למצוא רעיונות אחרים למשוך העין כש"כ.
ש. ספראי כתב:נשמח לקרוא את הראיות של מעכת"ר, כי בפשטות זה רק ענין למשוך את העין. ולא דין ב"פתח".
פרי יהושע כתב:ש. ספראי כתב:נשמח לקרוא את הראיות של מעכת"ר, כי בפשטות זה רק ענין למשוך את העין. ולא דין ב"פתח".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד