והנה מ"ש הרב דגם בבישולים גוים יש התר בפלטר, זו לא שמענו
לאיזה רב כוונתו? אם כוונתו למהריט"ץ בסימן קס"א, לפום ריהטא לא מצאתי שם כדבר הזה.
והנה מ"ש הרב דגם בבישולים גוים יש התר בפלטר, זו לא שמענו
סליחות כתב:החיד"א כותב בשיו"ב סימן קי"בוהנה מ"ש הרב דגם בבישולים גוים יש התר בפלטר, זו לא שמענו
לאיזה רב כוונתו? אם כוונתו למהריט"ץ בסימן קס"א, לפום ריהטא לא מצאתי שם כדבר הזה.
אספקלריא כתב:סליחות כתב:החיד"א כותב בשיו"ב סימן קי"בוהנה מ"ש הרב דגם בבישולים גוים יש התר בפלטר, זו לא שמענו
לאיזה רב כוונתו? אם כוונתו למהריט"ץ בסימן קס"א, לפום ריהטא לא מצאתי שם כדבר הזה.
כנראה הכוונה למהריט"ץ (שהועתק בשיו"ב יו"ד שם), אע"פ שהמילים "היתר פלטר בבישולי גויים" לא נזכרים במפורש בתוך דבריו, אבל יש משמעות ברורה בדברי המהריט"ץ שהוא סובר דגם בבישול יש היתר בפלטר, שהרי הוא כותב שגם אם זה היה שלקות היו מתירים בפלטר, וכן כותב שמה שנהגו היתר לאכול אפונים של גויים (אע"ג דעולים על שלחן מלכים) הוא משום שהן מן הפלטר, וכן לגבי קליות, (וכן ביסקוגו"ס אם נאמר שיצאו מכלל פת), וכל אלו אינם פת והם רק בישול, ואעפ"כ סובר המהריט"ץ שיש היתר פלטר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים