א' לכ' אם העכו"ם מייצר פלטה גדולה וישראל חותך לפי מידה, אינו חייב בטבילה, אולם מו"צ בירושלים אמר לי שמדברי הפמ"ג מוכח דכה"ג חייב בטבילה ושכן מורה הגר"נ קופשיץ, והנה ז"ל הפמ"ג (תנא מש"ז סק"ו) - "טוריב אייזן שקונה ישראל מעכו"ם בלעכין ומנקבן וכלי מדות באופן זה צ"ע, ועיין יורה דעה [סימן] ק"כ סעיף יו"ד בהג"ה ובב"י [שם קצא, ב ד"ה כתוב בהג"א] נפח ישראל קנה מתכות מעכו"ם ועשה כלי אין צריך טבילה דומיא דמדין בעינן, התם אין שם העכו"ם עליו כלל, מעיקרא נסכא ועתה כלי, מה שאין כן בלע"ך רק ישראל מנקבו ועושה מדה י"ל טבילה בלא ברכה"
ברם לכ' מ"ש הפמ"ג "כלי מדות" כוונת הפמ"ג כלי שמודדים בו, והעכו"ם ייצר את הכלי, וישראל עשה בו סימונים למידות, ואינו עניין כלל לנידון דידן, אולם סוף לשונו "בלע"ך רק ישראל מנקבו ועושה מדה" משמע שמדבר על אותו כלי שהישראל גם מנקבו וגם חותכו במידה המתאימה, ונראה לתפוס ראשון, ולדחוק קצת בסוף דבריו [שקיצר כדרכו וכוונתו לב' כלים שונים האחד מנקבו ובשני מסמן מידות]
אכן מסברא לכ' אם ס"ל לפמ"ג שניקוב ע"י ישראל לא מהני, כ"ש שחיתוך לפי מידה ע"י ישראל לא מהני, וחייב בטבילה. [וכן שמעתי מהמו"צ הנ"ל]
ב' "למעשה"- "האחים חדד" השיבו לי באמייל שהם מקבלים את הזכוכית חתוכה לפי מידה מחו"ל, ולכן פשוט שהכלי חייב טבילה.