בקרו טלה כתב:ר' חיים פלטיאל
את אשר תאפו אפו. קאי על המן ואת אשר תבשלו בשלו קאי על בשר השליו דסתמא גם שליו היה יורד להם פי שנים.
איש גלילי כתב:גם אם השליו ירד בשב"ק לפני השקיעה, עדיין אפשר שצדו ושחטו את השליו רק אחר יציאת השבת.
קו ירוק כתב:ומקרא מלא דבר הכתוב ויהי בערב ותעל השליו.
וצ"ל שבין הערבים בין שני ערבים אבל סמוך לערבו של לילה, ירד השליו, וצדוהו בלילה.
ועי' רמב"ן שמות טז יב, שעל דעת רבותינו, כל ימי היותם במדבר היה להם בשר בערב ומן בבוקר.
בן פרצי כתב:קו ירוק כתב:ומקרא מלא דבר הכתוב ויהי בערב ותעל השליו.
וצ"ל שבין הערבים בין שני ערבים אבל סמוך לערבו של לילה, ירד השליו, וצדוהו בלילה.
ועי' רמב"ן שמות טז יב, שעל דעת רבותינו, כל ימי היותם במדבר היה להם בשר בערב ומן בבוקר.
בערב יכול להיות פירושו בערוב היום (וכך רש"י מפרש בין הערבים, בין שני ערבים) וכן מפרש האבן עזרא על המקום: בסוף היום בעצמו.
ולו יהיה כדבריך, היה צריך להיות כתוב כך: ותעל השליו בין הערבים, בערב תאכלו בשר. אבל כתוב הפוך.
קו ירוק כתב:בן פרצי כתב:קו ירוק כתב:ומקרא מלא דבר הכתוב ויהי בערב ותעל השליו.
וצ"ל שבין הערבים בין שני ערבים אבל סמוך לערבו של לילה, ירד השליו, וצדוהו בלילה.
ועי' רמב"ן שמות טז יב, שעל דעת רבותינו, כל ימי היותם במדבר היה להם בשר בערב ומן בבוקר.
בערב יכול להיות פירושו בערוב היום (וכך רש"י מפרש בין הערבים, בין שני ערבים) וכן מפרש האבן עזרא על המקום: בסוף היום בעצמו.
ולו יהיה כדבריך, היה צריך להיות כתוב כך: ותעל השליו בין הערבים, בערב תאכלו בשר. אבל כתוב הפוך.
לא הבנתי.
הרי לכאורה מקראות סותרים: 'דבר אליהם לאמר בין הערבים תאכלו בשר ובבוקר תשבעו לחם',
ובתריה כתי' ויהי 'בערב ותעל השליו'. וגם לעיל מינה כתי' 'בתת ה' לכם בערב בשר לאכול'.
וע"כ בין הערבים בין שני ערבים, אבל קרוב לערב השני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים