סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:גמ' חולין דף נח: בהמה בעלת ה' רגלים או שאין לה אלא שלש וכו' טרפה נמי הויא מאי טעמא כל יתר כנטול דמי.
רמב"ם הל' תפילין פ"ז כרך זה שיש בו תורה נביאים וכתובים אין קדושתו כקדושת ספר תורה אלא כחומש מן החומשים, דין היתר כדין החסר.
בית יוסף יו"ד סי' רפג ומ"ש רבינו ואין בקדושתם כקדושת ספר תורה וכו'. כ"כ הרמב"ם שם (הט"ז) ונתן טעם מפני שדין היתר כדין החסר כלומר דכל יתר כנטול הוא (חולין נח:) ואחר שיש דבר אחר עמו דמי כחסר ממנו וא"כ הוה ליה ס"ת חסר ופסול.
וע"ע בנמוק"י הל' ס"ת (ד. בדפי הרי"ף).
יש"כ, פלאי פלאים.
===
עוד אחד:
חזו"א יו"ד סי' יד כתב:חולין נ"ח א' שיחלא קמא אסורה מכאן ואילך הו"ל זוז"ג ומותר, יש לעי' כי היכי דשיחלא קמא אסורה משום דחשיבא גופה ומיטרפא יחד עם האם ה"נ מכאן ואילך כיון דנתעברה והיא גופה הרי היא בכלל האם, ונראה ... והוי דין טריפות כדין גמ"ד דמחלקינן סנהדרין פ' א' בין מעוברת לעיברה אחר גמ"ד.