גנזך כתב:פנים יפות על הכתוב ויתן לו מעשר מכל
אבןטובה כתב:דבר זה מפורש בס' ישמח משה פ' לך עה"פ ויתן לו מעשר מכל
וכן בס' דברי יחזקאל להרה"ק משינאווא זי"ע פ' לך
באמת בלי טעם. אלא שלמדתי כעת כתובות דט"ו, ובע"א נזכרתי בשאלה השניה, (וכמדומני בשטמ"ק שם מפו' לפטור), ובע"ב (לגבי משיב אבידה לנכרי, וד' רש"י שהבאתי כאן), נזכרתי בשאלה הראשונה. סליחה.לעומקו של דבר כתב:עו"ח, יש קשר בין הנידונים? מה זה היה למר לערב שניהם באשכול אחד.
מחול לך מחול לך מחול לך.עושה חדשות כתב:באמת בלי טעם. אלא שלמדתי כעת כתובות דט"ו, ובע"א נזכרתי בשאלה השניה, (וכמדומני בשטמ"ק שם מפו' לפטור), ובע"ב (לגבי משיב אבידה לנכרי, וד' רש"י שהבאתי כאן), נזכרתי בשאלה הראשונה. סליחה.לעומקו של דבר כתב:עו"ח, יש קשר בין הנידונים? מה זה היה למר לערב שניהם באשכול אחד.
אם בכה"ג מותר ופטור, אפשר להתקין "כשר-סוויץ" חדש, המבוסס על הרבה קליעות למטרה שלא מצליחות, וללחוץ על הכפתור הזה הרבה פעמים עד שפעם אחת תפגע, והכל מותר מדין רוב, אפי' שרצונו וכוונתו לפגוע.עושה חדשות כתב:ראובן זורק חץ ומכוין לפגוע בשמעון, (להרוג או להזיק), היה סיכוי קלוש שהוא יצליח לפגוע, אבל בסוף זה מה שקרה. יש הסוברים שראובן פטור, כי היה מותר לו לזרוק מחמת הסבירות שלא יפגע, ויש המחייבים כי הוא התכוין לזה.
עושה חדשות כתב:תודה על כל העזרה בנוגע לנידון הראשון, (איש טלז - משפט האבידה ס"ק קכה).
ומה בנוגע לנידון השני?אם בכה"ג מותר ופטור, אפשר להתקין "כשר-סוויץ" חדש, המבוסס על הרבה קליעות למטרה שלא מצליחות, וללחוץ על הכפתור הזה הרבה פעמים עד שפעם אחת תפגע, והכל מותר מדין רוב, אפי' שרצונו וכוונתו לפגוע.עושה חדשות כתב:ראובן זורק חץ ומכוין לפגוע בשמעון, (להרוג או להזיק), היה סיכוי קלוש שהוא יצליח לפגוע, אבל בסוף זה מה שקרה. יש הסוברים שראובן פטור, כי היה מותר לו לזרוק מחמת הסבירות שלא יפגע, ויש המחייבים כי הוא התכוין לזה.
עושה חדשות כתב:תודה על כל העזרה בנוגע לנידון הראשון, (איש טלז - משפט האבידה ס"ק קכה).
ומה בנוגע לנידון השני?אם בכה"ג מותר ופטור, אפשר להתקין "כשר-סוויץ" חדש, המבוסס על הרבה קליעות למטרה שלא מצליחות, וללחוץ על הכפתור הזה הרבה פעמים עד שפעם אחת תפגע, והכל מותר מדין רוב, אפי' שרצונו וכוונתו לפגוע.עושה חדשות כתב:ראובן זורק חץ ומכוין לפגוע בשמעון, (להרוג או להזיק), היה סיכוי קלוש שהוא יצליח לפגוע, אבל בסוף זה מה שקרה. יש הסוברים שראובן פטור, כי היה מותר לו לזרוק מחמת הסבירות שלא יפגע, ויש המחייבים כי הוא התכוין לזה.
שומע ומשמיע כתב:זה לא שאפשר, אלא שעשו כבר. והסיבה שאסרו, זה שהעשייה שלו מתייחסת להכל כאחד.
עושה חדשות כתב:ראובן מצא מעות, מדינא הרי אלו שלו, אלא שהוא הכיר שהם נפלו משמעון, ולפנים משורת הדין השיב לו. יש שטענו שראובן צריך להפריש מעשר מה'מציאה' הזו, כמו שאר הרווחים הבאים לידו, ויש שחלקו.
סעדיה כתב:עושה חדשות כתב:תודה על כל העזרה בנוגע לנידון הראשון, (איש טלז - משפט האבידה ס"ק קכה).
ומה בנוגע לנידון השני?אם בכה"ג מותר ופטור, אפשר להתקין "כשר-סוויץ" חדש, המבוסס על הרבה קליעות למטרה שלא מצליחות, וללחוץ על הכפתור הזה הרבה פעמים עד שפעם אחת תפגע, והכל מותר מדין רוב, אפי' שרצונו וכוונתו לפגוע.עושה חדשות כתב:ראובן זורק חץ ומכוין לפגוע בשמעון, (להרוג או להזיק), היה סיכוי קלוש שהוא יצליח לפגוע, אבל בסוף זה מה שקרה. יש הסוברים שראובן פטור, כי היה מותר לו לזרוק מחמת הסבירות שלא יפגע, ויש המחייבים כי הוא התכוין לזה.
עי' חי' הגר"ח מכות כ"ב: (עמ' תל"ט בהוצאה החדשה).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים