עדיאל ברויאר כתב:האם בעלי הקובץ החשוב יסכימו לשלוח ולהעלות לכאן את הדיון אודות הקינואה שבעמ' פא ואילך, ובפרט את דעתו של הגאון ר' אשר וויס?
עדיאל ברויאר כתב:האם בעלי הקובץ החשוב יסכימו לשלוח ולהעלות לכאן את הדיון אודות הקינואה שבעמ' פא ואילך, ובפרט את דעתו של הגאון ר' אשר וויס?
איש_ספר כתב: מתנשא לראש מאמרו של החה"ש רא"א אהרונוב שליט"א. מאמרו של הר"א מפיץ אור חדש על רשימתו הידועה של מהרש"ל לתולדות חכמי אשכנז וזאת ע"י שימוש בכתב יד שלא נוצל במלואו עד עתה. חשיפת מקורה של רשימת מהרש"ל מסקלת כמה קשיים ומבהירה כמה ענינים עמומים. .
איש_ספר כתב:ככתוב שם, דבריו הובאו לידיעתו רק לקראת סוף עבודתו, ועכ"ז הוא מזכירו בכבוד רב ומבליט את זכותו הראשונית בשימוש בכתב היד, אף שכפי האמור שם, הניח מקום לבאים אחריו.
איש_ספר כתב:אחרי עיון בקובץ כחותה ע"ג גחלים, אבקשה נא להכיר טובה כפי יכולתי, בציון לשבח של כמה מהמאמרים בקובץ יקר זה.
ואם הייתי זוכה להיות גם חסיד באבוב, בודאי היתי מוצא ענין במכתבי הגבאי של הקדושת ציון שצונזרו במקום אחר (הקורא יכול לשער מפני מה...) ומפורסמים כאן במלואם. כאמור כ"ז אינו אלא מעיון לא מושלם, אלא כמציץ מן החרכים. יש"כ וחילם של של העורכים והכותבים אשר ידם עשתה כל אלה.
רוצה לעיין כתב:חיפשתי בחנויות ירושלים בערב חג הפסח ולא מצאתי היכן ניתן להשיגו
שלום אידלמן כתב:אגב קובצים...
מי שראה את המאמר של ר' אביש שור בבית אהרן וישראל האחד לפני אחרון ואת התגובות בגליון האחרון.
בקובץ עץ חיים האחרון העיר מישהו במדור המכתבים אודות החיבור "מסכנות נפתלי" על סדר טהרות שנדפס במשניות וילנא ומאז בכל המהדורות החדשות כ"וגשל" ודומיו. ומחברו הוא ר' נפתלי ב"ר פינחס זאב הלוי, שמדובר באדם שלא היה כ"כ ירא שמים, לטענת הכותב, ומהראוי להשמיטו במהדורות החדשות.
נפשי בשאלתי האומנם?!
הוגה ומעיין כתב:בקובץ עץ חיים האחרון העיר מישהו במדור המכתבים אודות החיבור "מסכנות נפתלי" על סדר טהרות שנדפס במשניות וילנא ומאז בכל המהדורות החדשות כ"וגשל" ודומיו. ומחברו הוא ר' נפתלי ב"ר פינחס זאב הלוי, שמדובר באדם שלא היה כ"כ ירא שמים, לטענת הכותב, ומהראוי להשמיטו במהדורות החדשות.
נפשי בשאלתי האומנם?!
הוא היה חבר לחבורת המשכילים וחכמי ישראל, וב"חקרי קדמוניות" מצטט את רמ"ד וגרץ בכבוד רב. נגד ספריו תולדת אדם ושני המטות יצא ר' יוסף כהן צדק בספרו התורה והמצוה.
וראה עדות עצמו בהקדמתו לנחלת נפתלי ודי בכך.
(קיבלתי מכותב המאמר ב"חצי גבורים" על מובאות הר"ש מהרמב"ם, כנימוק להתייחסותו הקצרה מדי להשערת ה"מסכנות" על מקור משותף לשניהם).
איש_ספר כתב:אחרי עיון בקובץ כחותה ע"ג גחלים, אבקשה נא להכיר טובה כפי יכולתי, בציון לשבח של כמה מהמאמרים בקובץ יקר זה. ...
מאמרו של הרב (רוטשטיין) [רוזנשטיין] על סדר הקערה לאריז"ל גם הוא מיוחד, וכמדומה שעד עתה לא טופל ענין זה כראוי, אע"פ שזה מכבר שמעתי על המבוכה בדבר מסורת הקערה ויחוסה לאריז"ל.
איש_ספר כתב:אחרי עיון בקובץ כחותה ע"ג גחלים, אבקשה נא להכיר טובה כפי יכולתי, בציון לשבח של כמה מהמאמרים בקובץ יקר זה.
ולו הייתי חסיד בודאי הייתי מתרגש מאמרו המעניין של ידידנו הרב פנטליאט אודות חסידי קראקא,
לחיים כתב:איש_ספר כתב:אחרי עיון בקובץ כחותה ע"ג גחלים, אבקשה נא להכיר טובה כפי יכולתי, בציון לשבח של כמה מהמאמרים בקובץ יקר זה.
ואם הייתי זוכה להיות גם חסיד באבוב, בודאי היתי מוצא ענין במכתבי הגבאי של הקדושת ציון שצונזרו במקום אחר (הקורא יכול לשער מפני מה...) ומפורסמים כאן במלואם. כאמור כ"ז אינו אלא מעיון לא מושלם, אלא כמציץ מן החרכים. יש"כ וחילם של של העורכים והכותבים אשר ידם עשתה כל אלה.
גם מי שהוא לא חסיד ישמח לראות השלמות של מכתבים מצונזרים
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים