קי"ל בכל מקום העמד דבר על חזקתו.
ואישה שספק נתקדשה מעמידים אתה בחזקתה שפנויה הייתה.[ישנם שיטות בראשונים לגבי חזקת פנויה שאינה כשאר החזקות אך לא בזה אנו עוסקים כעת]
ויש לדון באישה מאורסת שספק האם נישאת האם מעמידים אותה על חזקת מאורסת ולא נשואה והרי זה כשינוי מצב בה או שכיון שכבר מקדושת ונאסרה לכל הרי הנישואין אינם אלא כשינוי מצב בעלות שאינה בזה חזקה.[שלא החפץ משתנה אלא המחזיק בו] [יודע אני חקירת האחרונים בחזקת מרא קמא ועי' בקונה"ס]
והנפק"מ רבות לעניין ירושה וסקילה וטומאה לכהן ועוד כהנה וכהנה [ובעיקר להתירה באיסור כלה בבית אביה לבעלה, אך בזה מסתמא כן עומדת עליו בכלה בבית חמיה והרי זה חזקה שהיא באיסור נדה]
אשמח למקורות או ולסברת חכמי הפורום