שמואל דוד כתב:כל זמן שהוא יהודי יש לו חזקת כשרות
שמואל דוד כתב:כל זמן שהוא יהודי יש לו חזקת כשרות
חד ברנש כתב:אני חושב, שלצורך הכרעה בשאלה זו, יש להעמיד בית דין של ניקים, ושמא אף סנהדרין של ניקים, והם יכריעו בשאלה כבידה זו.
קראקובער כתב:ואולי מדובר באשה שאינה נאמנת מדאורייתא (לחלק מהשיטות) במקרים מסוימים...
אוצר החכמה כתב: מה הדין אם מישהו שואל כאן בפורום שאלה ובא ניק ואומר אני יודע שזה כשר. אפשר לדון בניק מוכר שלפעמים מצד הסברא וודאי אפשר לסמוך כי אע"פ שאין אנו יודעים את שמו אנו מכירים את התנהלותו, ואפשר לשאול מה הדין בניק שאינו מוכר.
.
חד ברנש כתב:אה. אה. נכון. איזה יופי...
גם התורה עצמה יש לה ניק כאן?
יעלה כתב:הסברא אומרת שעד שהוא לפנינו אפשר לחקור אותו ולברר אצלו ומתוך כך גם חושש לשקר.
משא''כ ב'ניק' שאף אחד לא יודע מי הוא ולנצח ישאר מוסתר וגם אף פעם לא יתגלה קלונו ברבים גם אם יתגלה שהוא שיקר,
אין שום סברא לומר שיש פה אפילו אחוז אחד של נאמנות.
חד ברנש כתב:שמא יש גלגול נשמות גם בניקים. מי יודע. ולכל הפחות, עיבור נשמות.
גם שאלה זו צריך להעלות על שולחן הסנהדרין-גדולה-של-ניקים.
ר_חיים_הקטן כתב:חד ברנש כתב:שמא יש גלגול נשמות גם בניקים. מי יודע. ולכל הפחות, עיבור נשמות.
גם שאלה זו צריך להעלות על שולחן הסנהדרין-גדולה-של-ניקים.
כן ראינו בניק ששמו "חכם באשי" שפסק מעולם הפורום ונתגלגל בחד דמן חבריא.
ר_חיים_הקטן כתב:חד ברנש כתב:שמא יש גלגול נשמות גם בניקים. מי יודע. ולכל הפחות, עיבור נשמות.
גם שאלה זו צריך להעלות על שולחן הסנהדרין-גדולה-של-ניקים.
כן ראינו בניק ששמו "חכם באשי" שפסק מעולם הפורום ונתגלגל בחד דמן ברנשיא.
פרנצויז כתב:לשון "עדות" קצת לא מתאים כאן, כי אי אפשר לקבל "עדות" מכותב בפורום עם כינוי בעילום שם, ..., כי מנלן שהוא כשר לעדות, הרי צריך להיות בטוח שהוא יהודי ובן חורין וזכר ובר מצוה ולא גזלן וכו', ואחר כל זה אולי יש לו נגיעות ממוניות וכד'. (וכ"ז מבלי להכנס לסוגיא של מפיהם ולא מפי כתבם).
ובכלל באפשרויות הטכנולוגיות של היום, אולי הכותב הוא רובוט ולא בן אדם! [וגם להוא אמינא שהנברא בספר יצירה יצטרף למנין, רובוט בודאי לא].
ולכן באופן כללי לא שייך להתיחס לכתיבה בפורום כ"עדות".
פרנצויז כתב:כבר נכתב באשכול אחר
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 80#p353546פרנצויז כתב:לשון "עדות" קצת לא מתאים כאן, כי אי אפשר לקבל "עדות" מכותב בפורום עם כינוי בעילום שם, ..., כי מנלן שהוא כשר לעדות, הרי צריך להיות בטוח שהוא יהודי ובן חורין וזכר ובר מצוה ולא גזלן וכו', ואחר כל זה אולי יש לו נגיעות ממוניות וכד'. (וכ"ז מבלי להכנס לסוגיא של מפיהם ולא מפי כתבם).
ובכלל באפשרויות הטכנולוגיות של היום, אולי הכותב הוא רובוט ולא בן אדם! [וגם להוא אמינא שהנברא בספר יצירה יצטרף למנין, רובוט בודאי לא].
ולכן באופן כללי לא שייך להתיחס לכתיבה בפורום כ"עדות".
מנצפך כתב:ר_חיים_הקטן כתב:חד ברנש כתב:שמא יש גלגול נשמות גם בניקים. מי יודע. ולכל הפחות, עיבור נשמות.
גם שאלה זו צריך להעלות על שולחן הסנהדרין-גדולה-של-ניקים.
כן ראינו בניק ששמו "חכם באשי" שפסק מעולם הפורום ונתגלגל בחד דמן ברנשיא.
מה??? מי???
צופר הנעמתי כתב:ר_חיים_הקטן כתב:חד ברנש כתב:שמא יש גלגול נשמות גם בניקים. מי יודע. ולכל הפחות, עיבור נשמות.
גם שאלה זו צריך להעלות על שולחן הסנהדרין-גדולה-של-ניקים.
כן ראינו בניק ששמו "חכם באשי" שפסק מעולם הפורום ונתגלגל בחד דמן חבריא.
מה??? מי???
עזריאל ברגר כתב:יש לעיין בהלכות היתר עגונות, שכתב הרמב"ם שאם מצאו כתב שאיש פלוני מת "ונודע שזה כתב ישראל" - תנשא אשתו.
והשאלה היא מה ההגדרה של "נודע שזה כתב ישראל", ומסתמא דנו בזה ראשונים ואחרונים, ודון מינה ואוקי באתרין.
ונתנו ידידים כתב:האם למנצפך וצופר יש קשר א' עם השני או אולי אינן שנים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 107 אורחים