ושא_נס כתב:פלא עצום שעד עצם היום הזה לא נדפסה מהדורה חדשה של יוחסין על פי כל כתבי היד.
ושא_נס כתב:והנדפס בלונדון תרי"ז לאו בר סמכא כלל, ועתים שדפוס קושטא עדיף עליו.
ושא_נס כתב:כנראה שספרו האחרון נתחבר אחר ספר יוחסין.
קאצ'קלה כתב:ושא_נס כתב:והנדפס בלונדון תרי"ז לאו בר סמכא כלל, ועתים שדפוס קושטא עדיף עליו.
אכן. מהדורת צבי פיליפובסקי [=לונדון תרי"ז] מלאה טעויות ואי-דיוקים כרימון. ואין לסמוך עליה אלא בשעת הדחק. ובכלל, הוא השתמש בשני כתבי היד המצויים באוקספורד (בעיקר באחד מהם), וכמובן לא ידע על קיומו של כת"י ששון המדויק משניהם.
ושא_נס כתב:מפשט קטלוג הספריה נראה כי כתב היד שוכן ירושלם ת"ו בבית הספרים הלאומי\
ושא_נס כתב:סליחה שלא דקדקתי.
לפום ריהטא מה ששרד הוא מעט מהספר המקורי, ואם כן חיבור זה היה גדול בהרבה ביחס לספר יוחסין שלו. הלוואי ויימצא הספר כולו, והלואי והוא יודפס בקרוב, לפחות מה ששרד.
איש_ספר כתב:אברמסון במאמרו על הערוך שפורסם בסיני מכחיש את קיומו של ערוך דר"צ גאון.
קאצ'קלה כתב:ושא_נס כתב:פלא עצום שעד עצם היום הזה לא נדפסה מהדורה חדשה של יוחסין על פי כל כתבי היד.
יודע אני על מישהו שהתחיל כבר מזמן לערוך את ספר יוחסין מחדש על פי כל כתבי היד ודפו"י. ותמה אני מתי ישלים עבודתו העצומה.ושא_נס כתב:והנדפס בלונדון תרי"ז לאו בר סמכא כלל, ועתים שדפוס קושטא עדיף עליו.
אכן. מהדורת צבי פיליפובסקי [=לונדון תרי"ז] מלאה טעויות ואי-דיוקים כרימון. ואין לסמוך עליה אלא בשעת הדחק. ובכלל, הוא השתמש בשני כתבי היד המצויים באוקספורד (בעיקר באחד מהם), וכמובן לא ידע על קיומו של כת"י ששון המדויק משניהם.ושא_נס כתב:כנראה שספרו האחרון נתחבר אחר ספר יוחסין.
כנים דבריך. בעקרי התלמוד ערך רב, דף 37 ע"א, הוא מזכיר "וכבר אמרתי בספר יוחסין".
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], בברכה המשולשת ו־ 288 אורחים