איש_ספר כתב:שמעתי מת"ח שראה את הרוקח החדש, ולדעתו העבודה לקויה מאד: שיבושים קשים בגוף הנוסח שלא תוקנו, כאלה שהופכים ומשבשים את הבנת הדברים.
דבר המעיד שמי שערך את הספר (במקומות בהם נמצאות השגיאות) לא קרא את הספר כלל.
בימים הקרובים אעלה כאן רשימה מדגמית. וירא הקהל וישפוט.
חכם באשי כתב:כולי תקווה, שהרב שמחה חסידה, המומחה הגדול ביותר לתורת בעל שבה"ל, יזכה לסיים את הכרך השני מהחלק השני של 'שבלי הלקט' (שחלקו הראשון יצא ע"י מכון ירושלים וגם השני אמור לצאת דרכו), ואז ייגש לעבודה החשובה לההדיר את 'שבלי הלקט'. והוא, כחזקתו, יוציא מתחת ידו עבודה מעולה ומשובחת!
חכם באשי כתב:איש_ספר כתב:שמעתי מת"ח שראה את הרוקח החדש, ולדעתו העבודה לקויה מאד: שיבושים קשים בגוף הנוסח שלא תוקנו, כאלה שהופכים ומשבשים את הבנת הדברים.
דבר המעיד שמי שערך את הספר (במקומות בהם נמצאות השגיאות) לא קרא את הספר כלל.
בימים הקרובים אעלה כאן רשימה מדגמית. וירא הקהל וישפוט.
אי"ס, עברו לא מעט חודשים מהבטחתך.
מה שנכון נכון כתב:שבלי בחטף קמץ [אף שבזכריה שבלי בפתח].
קול באשה ערוה. כל מקום שדרך האשה להתכסות, אם הוא נגלה - אסור, אף אם היא אשתו וידיה מגולות מותר
ושער בין אשתו בין אשה אחרת או שוקה או טפח בבשרה או זרועותיה מגולות אסור
חכם באשי כתב:לייבעדיג יענקל כתב:וגם דרשת הרוקח לפסח (שנד' בעבר ע"י ר"ש עמנואל, וצורפה עתה ברשותו)
פרופ' ר' שמחה עמנואל בקשני להודיע:הנ"ל הוא שקר גמור! מכון 'זכרון אהרן' שאלו אותי, ואמרתי שאינני מסכים.
חד ברנש כתב:זה עתה יצא לאור בדפוס 'זכרון אהרן' קובץ מדרשים ובתוכו 'מדרש מה רבו', וגם שם הם השתמשו בעמלו של אחר בלא לבקש את רשותו.
בושה וחרפה!
חד ברנש כתב:זה לא חדש אצלם.
ב'שבלי הלקט' הם הדפיסו את מבואו של רי"ש שפיגל (להגדה של פסח עם פירוש שבלי הלקט), וכתבו לו תודה רבה על רשותו וכו', בעוד שבעצם הם בכלל לא ביקשו את רשותו... כך הודיע לי שפיגל בזמנו.
הלוואי שמישהו מאלו ירים את הכפפה ויתבע אותם בבית משפט.
בברכה המשולשת כתב:חד ברנש כתב:זה לא חדש אצלם.
ב'שבלי הלקט' הם הדפיסו את מבואו של רי"ש שפיגל (להגדה של פסח עם פירוש שבלי הלקט), וכתבו לו תודה רבה על רשותו וכו', בעוד שבעצם הם בכלל לא ביקשו את רשותו... כך הודיע לי שפיגל בזמנו.
הלוואי שמישהו מאלו ירים את הכפפה ויתבע אותם בבית משפט.
בבית דין, כמובן, כדת תוה"ק.
(ומן הסתם התכוון כתר"ה לרמוז שהם לא יסכימו לבוא לבית דין ואז יהיה כתב סירוב ופניה לערכאות רח"ל, אך אינני יודע למה לחשוב כך)
חד ברנש כתב:בברכה המשולשת כתב:חד ברנש כתב:זה לא חדש אצלם.
ב'שבלי הלקט' הם הדפיסו את מבואו של רי"ש שפיגל (להגדה של פסח עם פירוש שבלי הלקט), וכתבו לו תודה רבה על רשותו וכו', בעוד שבעצם הם בכלל לא ביקשו את רשותו... כך הודיע לי שפיגל בזמנו.
הלוואי שמישהו מאלו ירים את הכפפה ויתבע אותם בבית משפט.
בבית דין, כמובן, כדת תוה"ק.
(ומן הסתם התכוון כתר"ה לרמוז שהם לא יסכימו לבוא לבית דין ואז יהיה כתב סירוב ופניה לערכאות רח"ל, אך אינני יודע למה לחשוב כך)
אדם שמתביעות אחרות ידוע שלא ציית דינא, ועושה צחוק מבית הדין, יש בעיה לתבוע אותו מיידית בבתי משפט?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים