הצעיר באלפי כתב:להסוברים שיש מצוה (קיומית עכ"פ) בתרומת אברים (כמובן באופן דליכא סכנה להתורם כפי השארת הרופאים) האם יש מצוה לתרום למחלל שבת ?
מדינא איננו מצווין להחיותו, וגם אין מחללין עליו שבת (רק משום איזה התירו), וכן הרי יש איסור חבלה בעצמו, ורק לצורך מצוה התירו לכאורה, אך כאן יל"ע אי איכא מצוה ?
שמואל דוד כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
עזריאל ברגר כתב:שמואל דוד כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
לא כל יהודי בימינו שמחלל שבת אין מצווה להחיותו (לדוגמא: מחלל שבת בצנעא - ודאי מצווה להחיותו), וכבר נשתברו בזה הקולמוסים, ואין טעם לטחון מחדש את כל הענין.
קראקובער כתב:עזריאל ברגר כתב:שמואל דוד כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
לא כל יהודי בימינו שמחלל שבת אין מצווה להחיותו (לדוגמא: מחלל שבת בצנעא - ודאי מצווה להחיותו), וכבר נשתברו בזה הקולמוסים, ואין טעם לטחון מחדש את כל הענין.
נכון, אבל פותח האשכול הניח שמדינא אין חיוב להחיותו ועל זה לא מובן ההמשך.
שמואל דוד כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
קראקובער כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
שש ושמח כתב:שמואל דוד כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.קראקובער כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
???
קראקובער כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
(היות שהכליות יועצות אולי זה דווקא יגרום שהכליה שלך ישפיע עליו לשמור תורה...)
הצעיר באלפי כתב:קראקובער כתב:לא ברור השאלה עד כמה שאין מצווה להחיותו ברור שאין מצווה.
(היות שהכליות יועצות אולי זה דווקא יגרום שהכליה שלך ישפיע עליו לשמור תורה...)
מכיר סיפור כזה ממישהו בירושלים שהיה מסוג הדם שלו היה מתאים לאשה חילונית (מסורתית לייט) ושאל לשתי פוסקים מפורסמים בארה''ק ושניהם פסקו שיתן.
סוף דבר היה מהפכה והאשה התקשרה אחרי כמה שבועות שככל שהיא מנסה לחלל שבת (רח''ל) היא לא מצליחה לפתוח הרכב או ללחוץ הכפתורים של החשמל בביתה וכהיום היא כבר דתיה כמעטנרגילה כולל חלק ניכר מילדיה ואפילו בעלה התחיל לשמור שבת וכו'.
הצעיר באלפי כתב:
מכיר סיפור כזה ממישהו בירושלים שהיה מסוג הדם שלו היה מתאים לאשה חילונית (מסורתית לייט) ושאל לשתי פוסקים מפורסמים בארה''ק ושניהם פסקו שיתן.
סוף דבר היה מהפכה והאשה התקשרה אחרי כמה שבועות שככל שהיא מנסה לחלל שבת (רח''ל) היא לא מצליחה לפתוח הרכב או ללחוץ הכפתורים של החשמל בביתה וכהיום היא כבר דתיה כמעטנרגילה כולל חלק ניכר מילדיה ואפילו בעלה התחיל לשמור שבת וכו'.
קראקובער כתב:הצעיר באלפי כתב:
מכיר סיפור כזה ממישהו בירושלים שהיה מסוג הדם שלו היה מתאים לאשה חילונית (מסורתית לייט) ושאל לשתי פוסקים מפורסמים בארה''ק ושניהם פסקו שיתן.
סוף דבר היה מהפכה והאשה התקשרה אחרי כמה שבועות שככל שהיא מנסה לחלל שבת (רח''ל) היא לא מצליחה לפתוח הרכב או ללחוץ הכפתורים של החשמל בביתה וכהיום היא כבר דתיה כמעטנרגילה כולל חלק ניכר מילדיה ואפילו בעלה התחיל לשמור שבת וכו'.
נו, כבר תרמת היום דם? מסלול קצר להחזרה בתשובה..
ולפי"ז יש להסתפק אם בכלל מותר לקחת דם מחילוני זה ישפיע לרעה...
בברכה המשולשת כתב:קראקובער כתב:הצעיר באלפי כתב:
מכיר סיפור כזה ממישהו בירושלים שהיה מסוג הדם שלו היה מתאים לאשה חילונית (מסורתית לייט) ושאל לשתי פוסקים מפורסמים בארה''ק ושניהם פסקו שיתן.
סוף דבר היה מהפכה והאשה התקשרה אחרי כמה שבועות שככל שהיא מנסה לחלל שבת (רח''ל) היא לא מצליחה לפתוח הרכב או ללחוץ הכפתורים של החשמל בביתה וכהיום היא כבר דתיה כמעטנרגילה כולל חלק ניכר מילדיה ואפילו בעלה התחיל לשמור שבת וכו'.
נו, כבר תרמת היום דם? מסלול קצר להחזרה בתשובה..
ולפי"ז יש להסתפק אם בכלל מותר לקחת דם מחילוני זה ישפיע לרעה...
יעויין בכה"ג בתשו' הצי"א
חוקר ודורש כתב:לא מבין את השאלה, האם רופא שואל עד כמה אתה שמות"צ לפני שמטפל בחולה,הרי חולה כליות זה לא רק עניין של איכות חיים ,מדובר על פיקוח נפש, ובמקום פקוח נפש וודאי חייב להציל במקום שיכול להציל, -ולעצם העניין של תרומה של כליה- כבר דנו בזה האם יש חובה לאדם לוותר על כליה אחת בשביל אדם אחר ,אבל אדם שכבר תרם האם יש שאלה שחייב לתת לכל יהודי?
חוקר ודורש כתב:לא מבין את השאלה, האם רופא שואל עד כמה אתה שמות"צ לפני שמטפל בחולה,הרי חולה כליות זה לא רק עניין של איכות חיים ,מדובר על פיקוח נפש, ובמקום פקוח נפש וודאי חייב להציל במקום שיכול להציל, -ולעצם העניין של תרומה של כליה- כבר דנו בזה האם יש חובה לאדם לוותר על כליה אחת בשביל אדם אחר ,אבל אדם שכבר תרם האם יש שאלה שחייב לתת לכל יהודי?
הצעיר באלפי כתב:חוקר ודורש כתב:לא מבין את השאלה, האם רופא שואל עד כמה אתה שמות"צ לפני שמטפל בחולה,הרי חולה כליות זה לא רק עניין של איכות חיים ,מדובר על פיקוח נפש, ובמקום פקוח נפש וודאי חייב להציל במקום שיכול להציל, -ולעצם העניין של תרומה של כליה- כבר דנו בזה האם יש חובה לאדם לוותר על כליה אחת בשביל אדם אחר ,אבל אדם שכבר תרם האם יש שאלה שחייב לתת לכל יהודי?
יש ארגונים חרדים שעוסקים בזה למצוא לאנשים הזקוקים לזה תורם.
אבל היות והם ארגון חוקי הם לא יכולין לדחות מישהו שמגיע אליהם בבקשה שהוא צריך כליה, ולכן גם אם גוי מגיע להם הם צריכין לחפש תורם בשבילו, חוץ אם אומרים לו שאין להם בינתיים התאמה בשבילו, אבל סתם להגיד להם (גוי או מחלל שבת וכדו') שאינם רוצים למצוא לו תורם שמתאים, זה אסור להם ואז יכולים לסגור את הארגון....
יושב ירושלים כתב:הצעיר באלפי כתב:חוקר ודורש כתב:לא מבין את השאלה, האם רופא שואל עד כמה אתה שמות"צ לפני שמטפל בחולה,הרי חולה כליות זה לא רק עניין של איכות חיים ,מדובר על פיקוח נפש, ובמקום פקוח נפש וודאי חייב להציל במקום שיכול להציל, -ולעצם העניין של תרומה של כליה- כבר דנו בזה האם יש חובה לאדם לוותר על כליה אחת בשביל אדם אחר ,אבל אדם שכבר תרם האם יש שאלה שחייב לתת לכל יהודי?
יש ארגונים חרדים שעוסקים בזה למצוא לאנשים הזקוקים לזה תורם.
אבל היות והם ארגון חוקי הם לא יכולין לדחות מישהו שמגיע אליהם בבקשה שהוא צריך כליה, ולכן גם אם גוי מגיע להם הם צריכין לחפש תורם בשבילו, חוץ אם אומרים לו שאין להם בינתיים התאמה בשבילו, אבל סתם להגיד להם (גוי או מחלל שבת וכדו') שאינם רוצים למצוא לו תורם שמתאים, זה אסור להם ואז יכולים לסגור את הארגון....
אינו נכון בכלל [כפי ששמעתי ממנהל הארגון (הרב הבר)], כל תורם יכול להחליט למי הוא רוצה לתרום, לדוג': אני יכול לומר שאני רוצה לתרום רק לכהנים או רק לאברכים וכדו', ולכן אם אין במאגר שום תורם שיהיה מוכן לתרום לחילוני או לגוי הארגון יאמר שאין כליה בשביל החילוני.
בברכה המשולשת כתב:הצעיר באלפי כתב:להסוברים שיש מצוה (קיומית עכ"פ) בתרומת אברים (כמובן באופן דליכא סכנה להתורם כפי השארת הרופאים) האם יש מצוה לתרום למחלל שבת ?
מדינא איננו מצווין להחיותו, וגם אין מחללין עליו שבת (רק משום איזה התירו), וכן הרי יש איסור חבלה בעצמו, ורק לצורך מצוה התירו לכאורה, אך כאן יל"ע אי איכא מצוה ?
ואולי יחזור בתשובה? (ובודאי גם סברת תינוק שנשבה חזי לאיצטרופי כאן)
יושב ירושלים כתב:אינו נכון בכלל [כפי ששמעתי ממנהל הארגון (הרב הבר)], כל תורם יכול להחליט למי הוא רוצה לתרום, לדוג': אני יכול לומר שאני רוצה לתרום רק לכהנים או רק לאברכים וכדו', ולכן אם אין במאגר שום תורם שיהיה מוכן לתרום לחילוני או לגוי הארגון יאמר שאין כליה בשביל החילוני.
מנחם כתב:יושב ירושלים כתב:אינו נכון בכלל [כפי ששמעתי ממנהל הארגון (הרב הבר)], כל תורם יכול להחליט למי הוא רוצה לתרום, לדוג': אני יכול לומר שאני רוצה לתרום רק לכהנים או רק לאברכים וכדו', ולכן אם אין במאגר שום תורם שיהיה מוכן לתרום לחילוני או לגוי הארגון יאמר שאין כליה בשביל החילוני.
וכך עשיתי....
הצעיר באלפי כתב:שמעתי אתמול מרב ומו"צ חשוב שליט"א מארצה"ק שכהיום יל"ע אי זה מקרי חבלה בעצמו וכדו', כי הרי הרופאים אומרים שאחוזי הסכנה הם ממש אפסית, כי האחשוזי ההצלחה הם בערך 99.9 ולכן אולי גם אם אין מצוה וכדומה מכל מקום שרי ליתן גם אם אין מצוה ויש לעיין בכל זה !!
הצעיר באלפי כתב:האם לפי דבריכם יכולים לתבוע כל רופא שעושה ניתוח ?!?!
לכאורה בגוונא שעושים צלקת בדרך של ניתוח ואח''כ שמים תחבושת וכדו' אי''ז בכלל חבלה !
הצעיר באלפי כתב:להסוברים שיש מצוה (קיומית עכ"פ) בתרומת אברים (כמובן באופן דליכא סכנה להתורם כפי השארת הרופאים) האם יש מצוה לתרום למחלל שבת ?
מדינא איננו מצווין להחיותו, וגם אין מחללין עליו שבת (רק משום איזה התירו), וכן הרי יש איסור חבלה בעצמו, ורק לצורך מצוה התירו לכאורה, אך כאן יל"ע אי איכא מצוה ?
מנחם כתב:יושב ירושלים כתב:אינו נכון בכלל [כפי ששמעתי ממנהל הארגון (הרב הבר)], כל תורם יכול להחליט למי הוא רוצה לתרום, לדוג': אני יכול לומר שאני רוצה לתרום רק לכהנים או רק לאברכים וכדו', ולכן אם אין במאגר שום תורם שיהיה מוכן לתרום לחילוני או לגוי הארגון יאמר שאין כליה בשביל החילוני.
וכך עשיתי....
בסדר כתב:דנים ממש בשאלה זו, פסק הגר"ח קנייבסקי "אין לתרום כליה למחלל שבת". הגר"י זילברשטיין "ברי אצלי שאין כוונת גיסי שאסור עפ"י הלכה לתרום, אלא שע"ד המוסר אין לעשות כן"...
הפשטן כתב:מנחם כתב:יושב ירושלים כתב:אינו נכון בכלל [כפי ששמעתי ממנהל הארגון (הרב הבר)], כל תורם יכול להחליט למי הוא רוצה לתרום, לדוג': אני יכול לומר שאני רוצה לתרום רק לכהנים או רק לאברכים וכדו', ולכן אם אין במאגר שום תורם שיהיה מוכן לתרום לחילוני או לגוי הארגון יאמר שאין כליה בשביל החילוני.
וכך עשיתי....
עשית מה?
האם התכוונת, שהתנית את התרומה בכך שהיא לא תינתן לחילוני?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 111 אורחים