אדג כתב:אתה ביקשת לפענח את ההערות בלטינית. אמרתי שאם תעלה את כת"י פירנצה (כצ"ל, z באיטלקית נקראת כצ') באיכות גבוהה יותר אוכל לעשות משהו.
שבטיישראל כתב:אמנם ראה זה פלא בכת"י של Firenze ששמה דווקא כתוב (פעמיים !) "בערב שבת ובערב הפסח" - וכאן המקום לשאול האם א"כ הנוצרים צודקים בזה שקבעו את יום פגירתו ליום השישי (ערב שבת) דווקא ? או האם המעתיק של הכת"י העתיק כן בהשפעת הנוצרים וכדו' ?)
שבטיישראל כתב:האם בשנה שבה תלוהו ליש"ו אכן חל ערב הפסח להיות ביום השישי (ופסח ביום השבת) ומש"ה קבעו כן לעולם
איש_ספר כתב:שבטיישראל כתב:אמנם ראה זה פלא בכת"י של Firenze ששמה דווקא כתוב (פעמיים !) "בערב שבת ובערב הפסח" - וכאן המקום לשאול האם א"כ הנוצרים צודקים בזה שקבעו את יום פגירתו ליום השישי (ערב שבת) דווקא ? או האם המעתיק של הכת"י העתיק כן בהשפעת הנוצרים וכדו' ?)
מעניין מאד, רק שראוי להזכיר שגי' זו המצויה בכת"י פירנצה נזכרה בדק"ס על אתר.
שבטיישראל כתב:האם בשנה שבה תלוהו ליש"ו אכן חל ערב הפסח להיות ביום השישי (ופסח ביום השבת) ומש"ה קבעו כן לעולם
שומר כתב:דרך אגב אמרו לי הוא נקבר בתוך ירושלים בין החומות החומות וזה ראיה שלא היהודים הרגו אותו ולכן הם לא מרוצים מרחוב החומה השלישית שמחוץלה מותר לקבור דרך אגב יש שם שתי כנסיות
איש_ספר כתב:וידוע הטעות שהשתרבבה בשער הגלגולים ע"פ נוסחה מששבתא, כביכול אמר האר"י שאותו האיש מוטל בגליל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 329 אורחים