ברזילי כתב:"ברוב התנורים יש לחוש שלא מועיל בהם הכשר כלל" - רבים מקלים להכשיר תנור אפיה רגיל בחימומו לדרגת החום הגבוהה ביותר. בפרט יש להקל עוד כאשר משתמשים בתנור אך ורק לאוכל יבש ו/או מכוסה.
בשו"ת מנחת יצחק האריך בזה והוסיף שבמקרים מסוימים ראוי להניח בתנור גם כלי עם מים בשעת ההכשרה הנ"ל ואז המים מגיעים בצורת זיעה גם למקומות שפחות מתחממים ולא מגיעים לליבון קל ומכל מקום כבלעו כך פולטו. עוד האריכו בזה הרבה בספרים שונים, ומהם בינת צבי על הלכות זיעה, פתחי מגדים על הלכות בשר וחלב ועוד.
בספר מטבח כהלכה של הרב מורגנשטרן נקט קו יותר מחמיר מהנ"ל, אך מי שמצוי היטב בסוגיות השייכות לעניין יכול לראות שכדי לחשוש לאיסור בזה צריך להניח הרבה מאד הנחות מוקדמות, ולצרף הרבה חומרות ביחד שעל כל אחד מהם נחלקו והתירו רבים מגדולי האחרונים. [עוד חשש שם בספר מטבח כהלכה להצטברות של לכלוך בעין בחור הארובה שמאחורי התנור, אולם מבעל פתחי מגדים הרב מייזלס שליט"א שמעתי שגם אם יש שם הצטברות, וגם אם נחשוש לחשש רחוק שהזיעה תגיע לשם ותחזור לאוכל שנאפה עתה בתנור ולא תתפשט החוצה, הרי שהצטברות זו היא ודאי כבר בגדר נותן טעם לפגם, כי היא שרופה לחלוטין].
למעשה, שאלתי השבת את הרב גנס שליט"א ואמר לי הלכה למעשה שאפשר להכשיר תנור אפיה על ידי הדלקתו למשך כשעה על החום הגבוה ביותר (כמובן לאחר ניקיון מוחלט של התנור).