יאיר כתב:ר' נטיעות מחפש משהו ספציפי "מקורות או מידע ליחוסו ולתולדות אבותיו ומשפחתו של הגאון רבי אברהם דאנציג..זצ"ל"
וזה אינו בנמצא שם.
מיללער כתב:יאיר כתב:ר' נטיעות מחפש משהו ספציפי "מקורות או מידע ליחוסו ולתולדות אבותיו ומשפחתו של הגאון רבי אברהם דאנציג..זצ"ל"
וזה אינו בנמצא שם.
מכל מקום כדאי ועדיף תמיד לחפש בארכיווני הפורום ולהגיב באשכול שקיים כבר על דמות המבוקש מלפתוח אשכול חדש בכל פעם שמשהו עולה על הדעת.
שיף כתב:היום נתפרסם שמצאו בעזהי"ת ספר שלם בכתי"ק ומתכוונים להו"ל ולהתאסף כל צאצאיו ביום פקודתו במוצאי צום גדליה הבעל"ט
לפרטים: sfunoys@gmail.com
נשר כתב:שיף כתב:היום נתפרסם שמצאו בעזהי"ת ספר שלם בכתי"ק ומתכוונים להו"ל ולהתאסף כל צאצאיו ביום פקודתו במוצאי צום גדליה הבעל"ט
לפרטים: sfunoys@gmail.com
מהו הספר? באיזה נושא?
מתפעל כתב:מה ידוע על הספרן הזה, ר' חיים חייקל?
מה קרה לספריה הזו? הכל הושמד בשואה?
מה שנכון נכון כתב:סבו היה רבי שמואל מהאפינבורק בעל נחמת ציון על ישעיהו, והזכירו בהקדמתו לחכמת אדם.
פולסברג כתב:איפה ניתן לראות הספר הנ''ל?
איקטורין כתב:book/book.php?book=151333&width=-17&scroll=0&udid=1619654665088872
https://hebrewbooks.org/45920
שילה צבי כתב:בשער של הבינת אדם (רק בדפו"ר?) כתב:
"והנה דברי מחותני גאון ישראל וקודשו אשר מימו אנו שותים המקובל אלקי החסיד המפורסם מהו' אלי' חסיד דקהלתינו לא הבאתי כלל דבריו כמעט רק איזה גרגרים והוא לסיבה כי שמעתי דיבת רבי' המתרעמי' עלי על שבאיזה מקומות בחיבורי חיי אדם השגתי עליו ובלתי ספק שאנשים האלה אינם בקיאים בלימוד הפוסקים שכן דרך תה"ק זה בונה וזה סותר והתלמיד חולק על הרב והטור על אביו הרא"ש כמש"כ בש"ע ובפוסקים וזה ניחא להו כדאמר ר' יוחנן על ר"ל דמיני ומניה רווח שמעתא ובודאי זה הוא נחת להגאון יותר ממי שיאמר שפיר קאמר ועתידין ליתן הדין על שמונעים נחת רוח מהגאון והדן אותי לכף זכות ידונו משמים לזכות".
במה מדובר? מי התרעם עליו? האם ידוע שהיה ויכוח בין תלמידי הגר"א על המשיך דרכו- האם במובן של לקבל כל פסקיו או במובן של המשך השיטה?
מתפעל כתב:"הגאון רבי אברהם דאנציג, בעל החיי אדם זצ"ל, כמו יתר הגאונים והצדיקים בזמנו, ערך גלות לעת זקנתו. לבש בגדים ישנים, שם טליתו על כתיפו ומקלו בידו, והתחפש לעני. הוא נדד מישוב לישוב ומעיר לעיר לערוך גלות.
פעם נזדמן לו לשבות אצל כפרי אחד, יהודי דתי מאד ומכניס אורחים גדול, שקיבלו בסבר פנים יפות וקיים בו מצות הכנסת אורחים בהידור רב.
והנה ראה רבי אברהם שהכפרי עושה מלאכה בשבת, שזהו חילול שבת גמור. רעדה אחזה אותו, ניגש אל מארחו ואמר לו בתמיה: היתכן, הלא אתה יהודי דתי, איך זה אתה עושה דבר כזה, הלא זהו חילול שבת ממש!
הכפרי השיב לרבי אברהם: ר' אורח, אין לו להיות נבהל ונפחד, אינני מחלל שבת חס ושלום. כי כתוב בפירוש בספר: 'חיי אדם', כי מלאכה זו מותרת. ומיד ניגש אל ארון הספרים שלו והוציא את ספר חיי אדם ומראהו לאורחו.
רבי אברהם נעצב אז אל ליבו ואמר לעצמו: עתה אני רואה כי הייתי צריך לכתוב את הספר חיי אדם בשפה יותר קלה וברורה שאף אחד לא יטעה בו כפי שטעה הכפרי הזה".
[גאונים וגדולים מהעבר הקרוב, ר' חיים חייקל לוינסקי, ספרן ספריית שטראשון בוילנא]
שילה צבי כתב:בשער של הבינת אדם (רק בדפו"ר?) כתב:
"והנה דברי מחותני גאון ישראל וקודשו אשר מימו אנו שותים המקובל אלקי החסיד המפורסם מהו' אלי' חסיד דקהלתינו לא הבאתי כלל דבריו כמעט רק איזה גרגרים והוא לסיבה כי שמעתי דיבת רבי' המתרעמי' עלי על שבאיזה מקומות בחיבורי חיי אדם השגתי עליו ובלתי ספק שאנשים האלה אינם בקיאים בלימוד הפוסקים שכן דרך תה"ק זה בונה וזה סותר והתלמיד חולק על הרב והטור על אביו הרא"ש כמש"כ בש"ע ובפוסקים וזה ניחא להו כדאמר ר' יוחנן על ר"ל דמיני ומניה רווח שמעתא ובודאי זה הוא נחת להגאון יותר ממי שיאמר שפיר קאמר ועתידין ליתן הדין על שמונעים נחת רוח מהגאון והדן אותי לכף זכות ידונו משמים לזכות".
במה מדובר? מי התרעם עליו? האם ידוע שהיה ויכוח בין תלמידי הגר"א על המשיך דרכו- האם במובן של לקבל כל פסקיו או במובן של המשך השיטה?
מחולת המחנים כתב:שמעתי שמשפחת המבורגר הירושלמית-ליטאית מיוחסים (כמדומני - בא"ב) עד לבעל חיי אדם.
בירושלים היו שלוש משפחות בשם המבורגר, האחת לויים צאצאי רבי משה נאוועמעסטע תלמיד החת"ס, השניה אף היא מוצאה מהונגריה, והשלישית ממוצא ליטאי ומיוחסים לבעל חיי אדם, (מבני המשפחה: ר' זבולון המבורגר לאיוט"א בעל שערי זבול).
נשר כתב:נשר כתב:שיף כתב:היום נתפרסם שמצאו בעזהי"ת ספר שלם בכתי"ק ומתכוונים להו"ל ולהתאסף כל צאצאיו ביום פקודתו במוצאי צום גדליה הבעל"ט
לפרטים: sfunoys@gmail.com
מהו הספר? באיזה נושא?
נו, הותר לפרסום?
שילה צבי כתב:בשער של הבינת אדם (רק בדפו"ר?) כתב:
"והנה דברי מחותני גאון ישראל וקודשו אשר מימו אנו שותים המקובל אלקי החסיד המפורסם מהו' אלי' חסיד דקהלתינו לא הבאתי כלל דבריו כמעט רק איזה גרגרים והוא לסיבה כי שמעתי דיבת רבי' המתרעמי' עלי על שבאיזה מקומות בחיבורי חיי אדם השגתי עליו ובלתי ספק שאנשים האלה אינם בקיאים בלימוד הפוסקים שכן דרך תה"ק זה בונה וזה סותר והתלמיד חולק על הרב והטור על אביו הרא"ש כמש"כ בש"ע ובפוסקים וזה ניחא להו כדאמר ר' יוחנן על ר"ל דמיני ומניה רווח שמעתא ובודאי זה הוא נחת להגאון יותר ממי שיאמר שפיר קאמר ועתידין ליתן הדין על שמונעים נחת רוח מהגאון והדן אותי לכף זכות ידונו משמים לזכות".
במה מדובר? מי התרעם עליו? האם ידוע שהיה ויכוח בין תלמידי הגר"א על המשיך דרכו- האם במובן של לקבל כל פסקיו או במובן של המשך השיטה?
באמונתו כתב:עיין המצורף פה:
שילה צבי כתב:באמונתו כתב:עיין המצורף פה:
תודה רבה!
מי הכותב?
*עכשיו ראיתי שיעור של הרב אשר וייס, נקרא "דרכי פסיקה" (כמודמני הועבר בישיבת תורת החיים) שבו הוא מביא את הבינת אדם הזה, וגם הוא מציין לאותו שו"ת בניין עולם.
באמונתו כתב:ראה: https://www.hamichlol.org.il/%D7%A8%D7% ... 7%91%D7%A8
פולסברג כתב:אאל''ט מביאים שהגר''ח מוואלאזין סירב להעניק לו הסכמה, שמעתה כל אדם ייעין בהלכות מעצמו ולא ישאל למו''ץ.
איפה כתוב?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים