שמואל דוד כתב:וישנאה אמנון שנאה גדולה מאוד מ"ט אמר ר' יצחק נימא נקשרה לו ועשאתו כרות שפכה וכי נקשרה לו איהי מאי עבדה אלא אימא קשרה לו נימא ועשאתו כרות שפכה איני והא דרש רבא מאי דכתיב ויצא לך שם בגוים ביפיך שאין להן לבנות ישראל לא שער בית השחי ולא בית הערוה שאני תמר דבת יפת תואר הואי
לא הבנתי קושית הגמרא. הרי נימא קשרה לו וא"כ אפשר שהביאה תמר נימא תלושה וצ"ע
עזריאל ברגר כתב:לדעת הרמב"ם - כן.
לדעת רש"י - כמדומני שלא.
עיי"ש...
אוצר החכמה כתב:
על שאלה ב הייתי אומר שכוונת רש"י חמה הוא אור החמה שזה מה שנכנס לכל מקום ולא השמש עצמה. וצריך לחפש השוואות.
אוצר החכמה כתב:יש"כ. זה הוכחה להבנה הזאת. שרש"י הבין שפירוש המילים הניחה בחמה הוא במקום שבו יש אור החמה.
אוצר החכמה כתב:
על שאלה ב הייתי אומר שכוונת רש"י חמה הוא אור החמה שזה מה שנכנס לכל מקום ולא השמש עצמה. וצריך לחפש השוואות.
שמואל דוד כתב:משנה דף מ. אחד אומר בשנים בחדש ואחד אומר בשלשה בחדש עדותן קיימת שזה יודע בעיבורו של חדש וזה אינו יודע בעיבורו של חדש זה אומר בשלשה ואחד אומר בחמשה עדותן בטילה
ויש לעיין, חדא, מדוע קתני מתניתין אחד אומר בשנים, בשלשה כו' הול"ל אחד אומר באחד בחודש כו'
ועוד מדוע קתני מתניתין בשלשה, בחמשה, הול"ל בשנים בארבעה וצע"ק
בברכה המשולשת כתב:אולי איידי שעות
שמואל דוד כתב:מא. רש"י ד"ה תאינים שחורות תאינים לבנות - דעל כרחך בתאינים עצמן אי אפשר להרוג.
וצ"ע מגמרא מכות דף ח שמבואר שם שאפשר להרוג בתמרים וקשה לחלק בין תמרים לתאנים.(עיין ערוך לנר)
ובאמת קשה על הגמרא במכות, דלכאורה תמרי אין בהן כדי להמית וצע"ק
בברכה המשולשת כתב:אולי אשכול תמרים
שמואל דוד כתב: וקשה לחלק בין תמרים לתאנים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים