ניים ושכיב כתב:אני מניח שמדין הקרוב קרוב קודם יש לכל אחד קרובי משפחה/קופה שכונתית/ישיבה או כולל שלומד או למד בהם שקודמים לכל הקופות הענקיות האלה.
ומהדיון פה אני מבין שהדין הזה לא כל כך קשיח.
מישהו מוכן להרחיב בגדרי הקרוב קרוב קודם?
נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,
ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.
ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,
"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.
"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.
אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.
לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.
מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.
ניים ושכיב כתב:אני מניח שמדין הקרוב קרוב קודם יש לכל אחד קרובי משפחה/קופה שכונתית/ישיבה או כולל שלומד או למד בהם שקודמים לכל הקופות הענקיות האלה.
ומהדיון פה אני מבין שהדין הזה לא כל כך קשיח.
מישהו מוכן להרחיב בגדרי הקרוב קרוב קודם?
נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,
ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.
ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,
"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.
"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.
אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.
לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.
מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.
ממרומי היער כתב:נשר כתב:ביררתי באופן יותר יסודי את הענין של כולל רינה של תורה,
ובכן, רשת הכוללים רינה של תורה קמה לא למטרות רווח, אלא לשם שמים להגדיל תורה ולהאדירה, שלא על מנת לקבל פרס. מייסד הכוללים ומנהלם מתפרנס ממקום אחר ולא מרינה של תורה.
ברשת הכוללים לומדים אברכים במשך 365 יום בשנה,
"תורה" - כ350 אברכים, בכוללי ערב, כולל שישי שבת וכוללי בין הזמנים.
"רינה" - בזמני רצון, מתקיימים סדרי לימוד ותפילה למאות עמלי תורה.
אכן, אין כאן מטרה להתחרות ח"ו בכוללי יום הותיקים והמפורסמים, אלא לפתוח כוללי ערב וימי שישי שבת, וכן בבין הזמנים, באשר המציאות היא שחסר כוללים בזמנים אלו.
לגבי הפרסום, ע"פ רוב הפרסום הוא בתרומה מיוחדת, או חסות. ולעולם ההקפדה היא שרוב רובו של הכסף יגיע למטרתו, ע"פ גדרי ההלכה. והוראת רבותינו.
מסתבר שכל מה שכתב כאן ממרומי היער הוא הוצאת שם רע, ולהבא על השמצות כאלו יש להביא ראיה.
דנני כתב:גם אם הנתונים שהבאת נכונים, מה איכפת לך ממרומי היער שלך איזה שם יש לאותו כולל ומה גרוע לפי דעתך העניה בלתרום שליש ולקבל את השם העיקר שאנשים תורמים 100 אחוז לתורה !!!!
הייתי מציע לך להיות אברך שלשה חדשים ואז תחשוב כמו אברך ותוכל לפרסם דעות ועד אז אל תצנן תורמים פוטנציאלים[b][/b]
ואמר שאפילו אם נניח שבכך העניים מרויחים עוד מעט, הרי אין שווה לשם כך לחנך דור שלם לעשות הטפל עיקר, כי בזה יש הפסד יותר גדול, לעניים ולעשירים.
מתוך מדור הזיכרון בספר זכר ראובן (נדל), על תעשיית הצדקה והסגולות
כתב ומכתב כתב:במחכ"ת, נושא הפורום העיר ממעמקי ארכיוני שורות שנכתבו בדם לבי ובדמי ארנקי בני ישראל.
מאמר אילוסטרציה. הדברים אינם מקושרים לארגון זה או אחר, והעושה זאת - על אחריותו בלבד.
----------------------
שקר הח-ן
בשעה שנגזרה על אדם הראשון קללת טרחת הפרנסה, לא היו כל צאצאיו שותפים לבשורה. "בזעת אפך תאכל לחם" הלמה בת־קול במוחם של מיליארדי צאצאים העתידים להביא לחמם בנפשם, אך במהירות הקול שב ההד "ובזעת אפם של אחרים תאכל לחמניות...".
וזה היה דבר הגזירה, מיום גורש אדם מעדן ויצא לתור אחר לחמו, כיכר לעבד, כיכר לאדן. השלטונות התחלפו בצחצוחי חרבות, רוזנים ומושלים הומרו אלו באלו ובבניהם ובמורדיהם, אך הארץ לעולם עומדת ועובדת. האיכר הפשוט נדרש להמשיך במלאכתו המפרכת ולהעלות מיסים לרודן התורן. שושלות צבעוניות בעלות דם כחול השתרגו מעל היבשות השונות והכבידו עולם על נתיניהם למימון מסיבות הפאר ובזבוזי הראווה, והאדם הקטן, בקצה שרשרת המזון, הוסיף להשתעבד, שדותיו לעַבֵּד וממונו לאבד. נתינים ומלכים, תושבים וקיסרים, צמיתים ואדונים, הלכו לאורך השנים והמערכות הכלכליות המתחלפות, כמו בשני קווים מקבילים שלא ייפגשו לעולם.
אלפי שנים נותרה הברירה קבועה בידי הגורל, או באומץ ששטף את סב-סבי-סביו של המלך אשר כבש תחתיו את אבי-אבי-אביו של העממי והפשוט. בשׂוֹרת החופש ושוויון הזכויות המתינה לתורה ולדורה, ובהגיעה, כבשה בסערה את העולם המתקדם וחילקה את מזלה לכל נפח וזגג, סוחר, חקלאי או סתם בטלן.
מכאן ואילך שוב לא היתה משמעות לייחוס. קפיטליזם וקומוניזם, סוציאליזם וקורפורטיזם, החליפו בהדרגה ובהשתמרות מאזנת את כוחות השוק הדורסניים, וקבעו תכתיבים חדשים הנוגעים עד חשבון הבנק של כל אחד מאיתנו.
הקללה אותה קללה, וזיעת האפיים עדיין אינה מניבה מאום מלבד הלחם, אך הפלא ופלא, ללא ששמנו ליבנו לכך, לא אנו ולא אבותינו, במשך אלפי שנים התפתחה לה תעשיית טפילים ששברה את כל המוסכמות הכלכליות ופירנסה את אנשיה בהרחבה ובביטחון, ובשנים האחרונות אף עברה מוטציה דרמטית: אם עד כה היו אלה הכמרים הנוצרים שהיטיבו להלך בלוליינות על חבל הקרקס המתוח בין האצילים והאיכרים, הרי שעתה, לאחר אלפי שנות הצקות וגזירות, פיתחו לעצמם יהודים יחידים עמידות בפני הערבות הציבורית והעתיקו את משנתם מקוראי ה"אהבה והרחמים".
עולם שלם בנו לעצמם אותם אלו שבאו מפלנטה אחרת, "עולם החסד" הם קוראים לו. כן, כן. חסד, אהבה, נתינה, עזרה, צדקה. שום מושג אינו קדוש מידי מכדי להישחט ולהישחת על מזבח תאוות ההון שבקרבם. דפי הזהב עמוסים עד להתפקע באגודות וארגונים, קרנות ועמותות, לחולים ולבריאים, לילדים ולזקנים, למיוחדים ולרגילים, לקברי צדיקים ולאוהלי זיכרון. הייתם מצפים שסאת הצרות תימחק ולו במעט, אך לא. צבר מזכי הרבים אינו עושה דבר כדי לקצר את רשימות הנזקקים.
וכאן המקום להבהיר בחדות. אין הכוונה בשום אופן לקופות הענק והארגונים הכלל ארציים אשר מקימיהם מסרו נפשם וחייהם למענם. לא ולא. אלו שזכו, פתחו ופיתחו רשתות־עד לחסד ולצדקה, ומאות אלפים נעזרו בהם לאורך השנים, הרי שצדקתם לעולם עומדת ואין כל מלאך ובריה יכולים לשער שכרם המופלג בעולם הבא.
אך דברתנו אמורה על אותם ששמים עיקר מגמתם על שכרם בעולם הזה: אגודות הזויות לחלוקת רוגאלך על ציון ה"בריח התיכון" זצ"ל, להזכרת שמות באוהל האיש השמן, לסיוע לחולי LHVN (לא היה ולא נברא), לשמח מצונני-מזגנים, ועוד מגוון יוזמות הזויות וקטנוניות שאולי מעלות חיוך קטן על פניו של חולה מיוסר שנאלץ להצטלם עם מנכ"ל הארגון תמורת הטרופית, אך ודאי מעלות חיוך רחב אצל המנהל, ה"מתנדבים", ושאר כלי הקודש החופנים שכרם משלם בכל חודש.
ישנם לא מעט ארגונים שהיקף פעילותם אינו עולה על הכנסת אורחים זוטא שעושה כל אדם בביתו, אך הם לעומתו, הקימו מנגנון משומן לגביית "תרומות" והנפקת קבלות, מערך יח"צ משוכלל שלא היה מבייש מדינה אפריקנית ממוצעת, וצוות לקקנים שיסדרו להם ביקורים בבתי רבנים, תמורת מעטפות לגבאים, אלא מה? הם מתנדבים?
מחזור הכספים של עמותות רקק אלו אינו עולה ביותר מכמה אלפים זעומים מעבר למשכורות "אנשי החסד" ולעיתים הם אף נאלצים "לגרור חודש" מחוסר ב"הכנסות". כל הגרשיים והמירכאות שבכל מקלדות העולם יִכלו, ואנו לא נספיק מלהטיל ולו "זרקור לפעילות הארגון".
חייב להיות היכן שהוא, למרגלות עמוד החסד המחזיק את הגלובוס הרוחש, איזשהו קנה־מידה ליחס עלות-תועלת גם כלפי ארגוני החסד. כל עמותה שאינה עומדת תחת פיקוח של רבני-מעש, יש לה סיבה טובה לכך, ושום דוח שקיפות מזויף לא יוכל לסלק את העננה השׁוֹרה על האנשים שמאחורי הצלילים. אה, וגם לא שורת גילויים אישיים שתיחשף במהלך ערב ההתרמה, הדינר היוקרתי, או כל שם אחר שיכונה לשוד הציבורי. יישר כח על היוזמה ר' איד, אבל אם אינך מצליח לחולל שינוי משמעותי, אנא חסוך ממני את הטלתרום שלך.
כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק
כתב ומכתב כתב:עד שיוקם פיקוח רבני הגון לענין זה, מומלץ לכל אחד לבדוק את מושאי תרומותיו באתר "גייד סטאר",
http://www.guidestar.org.il
שם תוכלו לראות את מאזן החברה, מה היקף התמיכות שלה לעומת היקף המשכורות והוצאות נלוות.
אמנם זה עדיין לא סוף פסוק כי כשם שאין וכו' כך אין וכו' שוות, ומה גם שכידוע ניתן להתנהל שלא ביושר גם אחרי הדוח לרשם העמותות, אבל יש בזה ללמד על הכלל כולו.
ישנם ארגונים כמו קופת העיר שאחוז ההוצאות שלהם הוא מינורי (משהו כמו 3-4% למיטב זכרוני) לעומת היקף הפעילות האדיר, כ-100 מיליון שקל בשנה. לעומתם, ישנם ארגונים שללא בושה מצהירים על 20% ויותר הוצאות על שכר, נהגים, משרדים ועוד...
כדכד כתב:כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק
ממרומי היער כתב:בדקתי בגיידסטאר ולצערי על העמותה הנ"ל אין אישור תקין, כך שאין שום אפשרות לדעת מה נעשה שם.
ראש כתב:כדכד כתב:כדכד כתב:העוד אשכול זה קיים?
איני מבין מדוע לא נמחק
כנראה שלטאטא כל דבר מתחת לשטיח זה לא פיתרון כ"כ מוצלח. אתה חושב שכן?
נקודה למחשבה לפעם השלישית שאתה מטריד בענין המחיקה.
שיבר כתב:ארגון חסד ממש לא מסתורי למי שנאלץ לשהות בבתי חולים שונים בארץ בשבתות.
כתב ומכתב כתב:ממרומי היער כתב:בדקתי בגיידסטאר ולצערי על העמותה הנ"ל אין אישור תקין, כך שאין שום אפשרות לדעת מה נעשה שם.
גם להרבה עמותות רציניות עדיין אין אישור תקין ל2018. רק מי שיעיל בצורה מופלגת כבר השיג את האישור. ואכמ"ל בכל הפרטים.
אך גם למי שאין אישור ניהול תקין לשנה הבאה, יש אפשרות לעיין במסמכים משנים קודמות, דו"חות, שכר ההנהלה הבכירה וכדו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים