בעל אחריות כתב:חזון-איש'ניק כתב:ברבר כתב:העובדות שאין עליהם ויכוח, בלי מסקנות
א. עושים הכלאות.
ב. לפי עדויות שהנני מכיר, לא מרשים לאיש מהחוץ לדעת מה מכליאים במה.
ג. הם קונים שורשרות שהם עצמם אינם יודעים מה הוכלא בהם. ואיך יכולים הרבנים לדעת מה שמכוני הטיפוח מעידים שהם עצמם אינם יכולים לדעת. [שהרי רוח הקודש אינה מספקת מכיון שתורה לא בשמים היא].
ד. לא ראיתי מי שמעיד ומוכיח במסמכים שיש לו גישה לידע האמיתי הקיים בתוך המפעלים, רק שמועות בלתי מבוססות שכאשר בדקתי אותם קצת ביסודיות ראיתי שאינם מבוססות כלל, ומקסימום הם מבוססים על שאלה ותשובה שהם קיבלו מאחד העןבדים כאשר לפני כן ואח"כ בעלי התשובה הזאת אמרו דברים שונים לגמרי, כך שברור שא"א לסמוך עליהם.
ה. כן ראיתי הרבה מסמכים מתעדים תערובות מעופות ספק כשרים בלי מסורה. כן ראיתי מסמכים רשמיים המעידים על הכוונה להמשיך ולערב זנים חדשים [כמובן ללא פיקוח שהם כשרים ושהם במסורה].
ו. מלאי, נבדק רק שיש לו זפק, ולא ראיתי להעיד אם זפק שלו משונה.
בענין האסיל, לא מצאתי לע"ע מי שבדקו.
ז. הנצי"ב מתיר רק בלי ראיה לאיסור, וכאן יש כמה וכמה ריעותות הן מצד טבעם כעופות קרב, והן מצד מבנה גופם המשונה מאד מאד מתרנגולי הבית, והן מצד שעיקר מזונם מהחי.
ח. הערוגות הבושם אינו שייך לכאן שלא מצינו מי שמעיד על המלאי והאסיל והשאר מהמזרח הרחוק שאינם דורסים.
מי הוא ראש המערכת שמעיד שיודע מהנעשה בחוות הפיטום, ויש לו גישה חופשית לפיקוח, ויכול לבדוק בכל עת, את כל הנעשה, כמדומני שהוא בגדר צדיק נסתר גם מעצמו, אמנם אם נמצא באמת איש כשר שמעיד כן בבירור ובפירוט, ומגבה זאת בהוכחות שהדברים נכונים, ווודאי שנאמין לו כדבריך, אבל לא כשאומר בעירפול שבדק והכל בסדר. ואנו יודעים בבירור שא"א ליישב דבריו עם המציאות, שהרי אנו יודעים שמפעלי הטיפוח קונים שורשרות מוכנות בלי שהקונים עצמם [חוץ מבעלי רוח הקודש, אבל תורה לא בשמים הוא] יהא להם אפשרות לדעת מה הוכלא בהם.
יש עליהם ויכוח, ויש.
א. עושים הכלאות, אבל רק עם מינים טהורים,
ב. לרבנים חשובים בעלי מכשירים שהמשחטה שלהם הוא מהלקוחות הטובות של החברה, להם הם כן מודיעים, אמנם לא בבירור, אבל נותנים רשימה ארוכה מסוגי עופות שיתכן שמהם הם מכליאים, ובדר"כ הם משתמשים רק במקצתם, ובכל הרשימה לא נמצא מין עוף שיש עליה פקפוק כ"ש. (עדרכו של קוקה קולה ועוד חברות שהמתכונת שלהם הוא סוד מסחרי, ולהרבנים הם נותנים רשימה ארוכה כנ"ל), ולרבנים אלו הם אפילו מרשים ליכנס למפעל.
ג. מהיכי תיתי?
ד. כאמור הרבנים בדקו ולא מצאו חשש, ומהיכי תיתי לחוש כשאין ריעותא?
ה. אז תעלה לכאן את המסמכים שראית.
ו-ח אין בכלל ראי' שהקורני"ש הוא צאצא של המלאי, בלבד מה שנמצא בספריהם על עוף הקורני"ש שיתכן שלפני כמאתיים שנה זה יצא ממלאי וכו', שכבר הוחזק אצלינו ככשר, ושכן ונדמה במראהו מאה אחוז כתרנגול כשר, עד שגדולי הרבנים לפני כששים שקטנם עבה ממתנינו לא עלה על דעתם שעוף זו הוא משונה, ואיך יעלה על הדעת לפקפק ממה שנמצא בספריהם או באתריהם?
א. אין עושין שום הכלאות בשום עופות טהורים מלבד הראק והקארניש שיש עליהם מסורה ברורה. ואם יש לך "מקור ברור" נא להביאם לנו.
ב. נא לפרש "מקור ברור" לדבריך שהם נות רשימה ארוכה מסוגי עופות שיתכן וכו'. דברים אלו מוזרים מאוד מאוד, ואם כנים הם נא להביא מקור על זה. אין מערבין בהפטם רק הראק והקארניש בלבד שיש עליהם מסורה ברורה.
מקור ברור זה רבנים תלמידי חכמים אנשים נאמנים שעמדו על המחקר בכובד ראש, וביררו זאת, ואמרו את כל מה שכתבתי, וזה מקור ברור, יותר ברור מאשר כותבי כתבי פלסתר ברחובות.
בהודעה מאוחרת גם אתה מספר כן
ספרים וועלט כתב:מאיפה יודע הרב פאלצשעק ש"אין מערבין שום דבר" והוא אף אמר כן "בפה מלא"?
יש כמה רבנים שעומדים בקשר תמידי עם בעלי המפעלים, ויודעים הקורה שם, כמש"כ לעיל, עי' שם.
ברזלים כתב:מי שחיפש מסמך שמרכיבים עוד מינים הנה עדותו של הרב בוקוולד:
תקופה ג -בסביבות שנת תשנ"ה עד תש"ס החלה תחרות גדולה בין החברות הגדולות
בעולם, שיצרו פטימים ומטילי ביצי מהירי גידול. חברות טיפוח עופות בארץ ובכל העולם
נסגרו. הפטימים החדשים, שחלק ממרכיביהם נשמרים בסוד, נמצאים בתהליך התפתחות
כל הזמן מחמת התחרות האדירה בין החברות. בעופות אלו קיימות כמה שינויים
מקודמיהם: גידול מהיר יותר, החזה גדול ב 17% , והביצים (להדגרה) גדולות בהרבה
מגודלם הקודם. קיימת שכיחות כד מכאן וכד מכאן (דבר שמפריע למדגרות). אי אפשר
לדעת מה הוכלא כבר בעופות אלו, וכמובן לא ניתן לדעת מה יוכלא בהם אפילו בעתיד
הקרוב.
מקור – שיחה אישית עם האחראי על יבוא ופיתוח הפטימים הגדול בארץ, ד"ר יואב איתן
מקבוצת יבנה
נ.ב מי שרוצה לברר אצלו מוזמן לנסות. 08-8548478
מה כתב כאן? שיש להם אינטרס לשפר את העופות שלהם, אז מה ראית מזה, זה יכול להיות ע"י הכלאות במינים טהורים, ע"י הנדסה גינטית, וסתם ע"י שמאכילים את העופות מאכלים שמשמינים.
ברזלים כתב:גם אלו שטוענים שהקורנש הפלימות רוק ועוד מוצאו מהמלאי. בויקיפדיה (שהוא מקור לא רע) מובא שהעופות הללו פותחו (כנראה גם מהמלאי) בערך בשנת 1840, הקורניש בשנת 1820. וזה כבר כמעט 180 שנה, ולכא' הוא זמן כ"כ מרובה שעבר שלא צריך למיחש?
עתה ראיתי שגם הרב בוקוולד מביא שםיתוח הקורניש וכו' נעשו לפני 100-200 שנה.
אלא אם נאמר שעיקר החשש על עופות שעדיין מערבבים כל הזמן.
ויקפדיה הוא בהחלט מקור לא מוסמך, כל מי שרוצה לכתוב ערך יכול לכתוב, וברור שאי אפשר לפסול עופות שהוחזקו כשר, וגדולי ישראל לא ראו בו שום שינו מהעופות המקובלים, דאל"כ הם היו מתריאים עליו בזמנם לפני כיובל שנים ויותר, ואכן דומה להפליא במראהו ובהתנהגותו כעופות המקובלים מדור דור, אי אפשר לפסלם מחמת איזה קטע בויקפדיה.