ולא פירש הכתוב טעם המצווה הזאת, למה התרועה, ולמה נצטרך זיכרון לפני השם ביום הזה יותר משאר הימים, ולמה יצווה להיותו מקרא קדש כלל. אבל מפני שהוא בחדשו של יום הכיפורים בראש החודש נראה שבו יהיה דין לפניו יתברך כי בם ידין עמים, בראש השנה ישב לכסא שופט צדק, ואחרי כן בעשרת הימים ישא לפשע עבדיו. נרמז בכתוב העניין כאשר נודע בישראל מפי הנביאים ואבות קדושים.
פשיסחא כתב:תיאור מפורש על עניין הדין וקטרוג השטן באחד מן ימי השנה וחז"ל דרשוהו על ר"ה נמצא באיוב
רש"י איוב פרק א פסוק ו
(ו) ויהי היום - אותו יום שהיה ראש השנה (שהוא יום תרועה וצוה הקב"ה לשטן להביא זכות וחובה של כל הבריות הה"ד משוט בארץ). ויבואו בני האלהים להתיצב על ה' - לריב עמו שאין להתיצב אלא על דין שנאמר (ישעיה ג) נצב לריב ה'. ויבא גם השטן בתוכם - לקטרג הבריות:
משולש כתב:בריאת העולם (למ"ד בתשרי) והאדם נידון על חטא עץ הדעת בראש השנה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 105 אורחים